Ga naar inhoud

Opstart in een loop


anoniem

Aanbevolen berichten

Na (of tijdens; ik was er niet bij) een virusscan bleek mijn pc te zijn vastgelopen. De gebruikelijke remedie is dan een reset, maar dit resulteerde in een scherm waarop werd gemeld dat Windows niet goed was opgestart. Daarbij werden vervolgens een aantal opstartmogelijkheden genoemd: [list:434babea93]opstarten in veilige modus opstarten in veilige modus met netwerkondersteuning opstarten in veilige modus met dos prompt opstarten in de laatst bekende werkende configuratie windows normaal opstarten[/list:u:434babea93] Ik heb alle varianten geprobeerd, maar het resulteert uiteindelijk in een herstart met weer hetzelfde scherm. Opstarten van de XP-cd gaf hetzelfde scherm. Ik kom Windows dus op geen enkele manier in. Het is een al wat ouder, maar tot vandaag prima werkend P4 systeem. XP is up-to-date, antivirusscanner (NOD32) ook en zowel SpyBot als Superantispayware vinden, behalve wat cookies, nooit wat. Het enige wat de laatste dagen opviel is dat het opstartscherm met het blauwe balkje een stuk langer in beeld was, maar uiteindelijk startte Windows normaal op.
Link naar reactie
Bedankt voor alle adviezen, maar ik breng naar het ding m'n onvolprezen computerzaak-om-de-hoek. Er gaat me te veel tijd zitten in het zoeken naar mogelijke oplossingen. Ik vermoed dat de hd op het einde afstevent. Misschien kan men een image maken en op een vergelijkbare schijf zetten. In ieder geval kan er dan een backup van alle gegevens worden gemaakt.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...