Ga naar inhoud

Nieuwe hardware niet gevonden (XP)


anoniem

Aanbevolen berichten

Sinds enige tijd wordt Plug-and-Play hardware niet meer door mijn XP-SP3 laptop geinstalleerd. 1. Bij insteken (USB) wordt de juiste naam weergegeven. 2. Ik heb de file INFCACHE.1 in Windows\inf ververst door deze te verwijderen. 3. Het eindresultaat is steeds dat het apparaat niet werkt en in 'Apparaatbeheer' in 'Overige apparaten' wordt getoond. Wat kan de oplossing zijn?
Link naar reactie
waarschijnlijk een probleempje met de drivers van de usbpoorten, dat opgelost kan worden via stapvoorstap deze werkwijze: - koppel alle usb-aparaten af - configuratiescherm - systeem - hardware - apparaatbeheer - als kruisje voor 1 usb-vermelding, dan openklikken zodat je een reeks usb-dingen ziet. - selecteer de bovenste ervan, klik rechts en kies voor ´verwijderen´ cq ´installatie ongedaan maken´ - werk zo alle usbvermeldingen af - herstart de pc, waarna alle usb-dingen opnieuw in windows worden geïnstalleerd. - daarna zouden alle apparaten (een voor een aankoppelen!) weer herkend moeten worden. nb: onder sommige vista´s wordt meteen de poort opnieuw geinstalleerd, dus zonder herstart. dat merk je wel aan de acties die de pc uitvoert dan. werk wél alle usb-vermeldingen af op die wijze.
Link naar reactie
Derk, bedankt voor je snelle antwoord :) . Ik heb je procedure uitgevoerd (met angst dat de bestaande apparatuur misschien niet meer zou worden herkend). Helaas... het resultaat is dat de bestaande apparatuur weer wordt herkend :) , maar de nieuwe nog steeds niet :evil: . Ik heb de procedure ook geprobeerd door eerst de nieuwe hardware (harde schijven) te detecteren, maar ook dat was geen succes. Heb je nog een suggestie?
Link naar reactie
Ook Passer bedankt voor het meedenken. De 2e link leek me een stuk op weg te helpen. De daarin gegeven link naar MS leek veelbelovend. Maar uiteindelijk hielp NIETS. Dus maar een gevaarlijke methode gebruikt voor een USB schijf die erg veel lijkt op een al in gebruik zijnde: De registerinformatie geëxporteerd en verwijderd. Dit gaf als resultaat dat zelfs de bekende schijf niet meer werd geinstalleerd. Daarna de registerinformatie deels gekopieerd en aangepast (notepad). Vervolgens deze aangepaste versie teruggezet. Dit bleek te helpen. Na insteken van de nieuwe schijf werd deze herkend, waarna de harde schijf ook werd geïnstalleerd. Duidelijk een geval van niet herkennen / niet installeren van USB hardware. Een deel is dus opgelost, maar het basisprobleem blijft... Als nog iemand een oplossing heeft voor het herkennen van ALLE USB hardware, houd ik mij aanbevolen... :roll:
Link naar reactie
tjonge, hardnekkig hoor.... vrijwel altijd werkt dat perfect.... is er nog een actie mogelijk: haal op de site van de fabrikant van je moederbord de laatste versie van de chipsetdrivers op, trek wederom alle usb-apparaten uit en run de gedownloade file. doorgaans herstart de pc dan vanzelf en worden alle apparaten voorzien van de nieuwste drivers. achterhalen welk mobo je hebt, kan met bijv everest; dat haal je http://www.johntien.nl/downloads/everesthome220.exe
Link naar reactie
Helaas, Derk, je suggestie heb ik geprobeerd, maar zonder succes. Ik heb een Dell D610, en heb de laatste drivers (BIOS, chipsets) opgehaald en geïnstalleerd. Daarna nog maar eens de USB apparaten uit Apparaatbeheer verwijderd en de PC herstart. Resultaat is dat de USB 'basis'apparaten weer werden geïnstalleerd, maar de reeds bekende (Sitecom CN-603) floppy drive (o.a.) niet meer wordt geïnstalleerd. Mijn vermoeden is dat het een probleem in XP is, wat met opslagmedia te maken heeft. De draadloze muis wordt als HID apparaat wel herkend. De printer wordt probleemloos herkend. Heb je nog een suggestie? Graag... Maarten.
Link naar reactie
  • 2 maanden later...

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...