Ga naar inhoud

Drive letter wijzigen


anoniem

Aanbevolen berichten

L.s. Ik heb mijn harde schijf (Boot) moeten vervangen. De 2e harde schijf is in orde (Secundary Master). Bij de installatie van Windows XP Home is de 2e schijf eringebleven waardoor de Primary Master als Drive D: werd gezien. Na de installatie kwam ik daar dus pas achter. De PC start dus nu vanaf D: Bestaat er nog een mogelijkheid dmv een tool of iets dergelijks om deze drive alsnog fysiek als C: te laten fungeren? Onder Windows kan ik deze niet aanpassen (vertikt XP gewoon). Of is alleen opnieuw weer installeren (met losgekoppelde Secundary) de oplossing? Wie heeft er ideeen? Alvast bedankt
Link naar reactie
een bootschijf van driveletter veranderen is niet aangewezen gezien al je registerverwijzingen naar (in dit geval) je D- schijf gaan verwijzen. Niet dat het helemaal niet te doen is, maar het vraagt wel een boel werk - en dat kan jij je makkelijk besparen door gewoon een nieuwe install te doen, maar deze keer op de C - daarna kan je vanuit je C de D-windows-bestanden gewoon wissen en eventueel je dualboot even gaan aanpassen zodat je bij het booten niet telkens de vraag krijgt vanaf welke schijf je wil opstarten.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...