Ga naar inhoud

windows vista opnieuw verkijgen na verwijdering?


anoniem

Aanbevolen berichten

Is het mogelijk om vista te downloaden door je product key in te voeren? Tegenwoordog krijg je er geen schijfje meer bij en het staat ook niet meer op die aparte partitie - althans in mijn geval, na iets te enthousiaste formateer-drift gepaard aan een te groot vertrouwen in linux. (en o ja, ik heb wel een back-up gemaakt, maar blijkbaar niet een goede, want die dvd werkt niet) Maar mijn vraag is dus: kan ik vista nog ergens verkijgen?
Link naar reactie
[quote:6c2319efe8="The Dragon"]Even een dvd van een kennis lenen en je eigen orginele productcode gebruiken.[/quote:6c2319efe8] Ja, daar heb ik niet eens aan gedacht. Mijn ouders hebben sinds kort ook vista en dan zou ik daar is een goede dvd van moeten branden. (Ik neem aan dat er ergens een iso-file op hun schijf staat dan, want dat is toch wat ik op dvd moet branden?) [quote:6c2319efe8]Om wat voor merk/type PC/laptop gaat het? Over het algemeen is het nog wel mogelijk Vista Recover DVD's na te bestellen bij de fabrikant van de PC/laptop. Bij mijn weten wordt dat niet als download aangeboden.[/quote:6c2319efe8] Als ik het goed begrijp kun je via microsoft nu ook recovery dvd´s downloaden. Maar voor zo´n recovery dvd heb je toch nog wel vista nodig? (ik heb geen spoortje vista meer op mijn schijf) Of kun je met zo´n dvd een compleet vista programma downloaden en dat je dan vervolgens je productcode moet intoetsen?
Link naar reactie
Ik ben nu bezig om via een torrent site een vista iso-file down te loaden. Ik ben normaal niet zo´n groot voorstander van het downloaden van software via dergelijke kanalen, maarja ik heb toch betaald voor mijn vista, dus als ik op deze manier het weer terug kan krijgen dan is dat op dit moment de snelste route voor mij. Want voor zover ik het nu begrijp kan het niet via de microsoft site, ook zie ik niet een mogelijkheid om voor een paar euro een dvd na te bestellen (na invoering van je productcode.)
Link naar reactie
[quote:b665d30316="kapitein-x"]Ik ben nu bezig om via een torrent site een vista iso-file down te loaden. Ik ben normaal niet zo´n groot voorstander van het downloaden van software via dergelijke kanalen, maarja ik heb toch betaald voor mijn vista, dus als ik op deze manier het weer terug kan krijgen dan is dat op dit moment de snelste route voor mij. Want voor zover ik het nu begrijp kan het niet via de microsoft site, ook zie ik niet een mogelijkheid om voor een paar euro een dvd na te bestellen (na invoering van je productcode.)[/quote:b665d30316] Is gelukt. :D Ik heb nu zowel linux als vista op mijn computer staan. Conclusie: het is dus mogelijk om zelfs na totale verwijdering van vista, het terug te krijgen.
Link naar reactie
[quote:85aa4e9720="kapitein-x"]Ik ben nu bezig om via een torrent site een vista iso-file down te loaden. Ik ben normaal niet zo´n groot voorstander van het downloaden van software via dergelijke kanalen, maarja ik heb toch betaald voor mijn vista, dus als ik op deze manier het weer terug kan krijgen dan is dat op dit moment de snelste route voor mij. [/quote:85aa4e9720] Wel opletten met downloads via torrent. Nogal dikwijls zijn er virussen, wormen of trojaanse paarden ingebouwd. Zeker scannen met een virusscanner.
Link naar reactie
[quote:00f971c6a6="kapitein-x"]Conclusie: het is dus mogelijk om zelfs na totale verwijdering van vista, het terug te krijgen.[/quote:00f971c6a6] Hoe bedoel je? Had je toch nog de recovery partitie kunnen terughalen? Of was deze niet echt weg? Meestal is het zo dat als je een recovery DVD/partitie gebruikt, dat je PC weer in de fabriek toestand wordt teruggebracht. Wat dus inhoud dat een eventuele Linux installatie van de harddisk wordt weggeveegd.
Link naar reactie
Jolo. Ik heb eens onderzocht hoe dat met terugzetten zit. Het ging om een Acer laptop met, behalve de recovery partitie, slechts één partitie (Vista er op). Je kunt zo'n partitie binnen Vista wel verkleinen en dan een tweede creëren. Toen ging er iets mis en moest het originele systeem van een recovery DVD worden hersteld. Dat ging keurig op de verkleinde partitie.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...