Ga naar inhoud

image (Vista) terugzetten op een andere harde schijf


anoniem

Aanbevolen berichten

ivm aanschaf nieuwe harde schijf wil ik mijn image van de C schijf overzetten naar de nieuwe schijf: Vista staat nu op de C partitie van de 1e HD Image staat apart op een 2e HD met Acronis de image teruggezet op een apart partitie op de 3e harde schijf, PC uitgezet, 1e HD losgekoppeld, in bootmenu nieuwe 3e HD als boot ingesteld, helaas start Windows niet op van de nieuwe 3e HD, krijg een zwart scherm met een knipperende cursor, PC opnieuw opgestart nu wel met 1e HD aangekoppled en Vista start gewoon op! op de 3e HD staat wel een exacte kopie van de C partitie! kan dit wel of doe ik iets verkeerd? alvast bedankt voor de reacties.
Link naar reactie
Als je een image maakt van de C: schijf, dan maak je die alleen van de partitie zelf en niet van de MBR. Oftewel: de BIOS weet niet hoe hij van die nieuwe schijf moet opstarten. Vermoedelijk zal de oplossing dus zijn om met de Vista installatie DVD op te starten en een repair van de MBR uit te voeren. Deze link is vrij duidelijk [url]http://www.lancelhoff.com/how-to-fix-vista-mbr-repair-broken-vista/[/url]
Link naar reactie
Ik ga er wel van uit dat je die nieuwe HD wel als primaire HDD hebt ingesteld? Voor de oude schijf zal dat het geval zijn geweest en als die twee niet overeenkomen, dan zoekt de bootprocedure naar een niet bestaande Windows installatie op de verkeerde schijf. Misschien lukt het je om met het commando [b:3f09d475b2]bootrec.exe /rebuildbcd[/b:3f09d475b2] de juiste configuratie te krijgen. Overigens heeft een nieuwe HD niet uit zichzelf een bootsector, dus dat moet je met die herstelprocedure ook repareren.
Link naar reactie
Dat staat in de link die in een eerder antwoord staat. Daar open je de Command Prompt en daar kun je de nodige commando's ingeven. Probeer eerst maar eens de MBR (fixmbr) en de bootsector (fixboot) te repareren. Overigens wil het feit dat je de nieuwe schijf als boot hebt ingesteld beslist niet zeggen dat deze ook als first primary staat ingesteld. De opstartprocedure zoekt naar Windows door een combinatie van disknummer en partitienummer, en die zal nu vermoedelijk niet meer kloppen. Misschien ook niet nodig, maar dan moet je zaak nu wel correct instellen door dat laatste commando (rebuildbcd).
Link naar reactie
[quote:dec8cc7f9c="surfingjohn"]ivm aanschaf nieuwe harde schijf wil ik mijn image van de C schijf overzetten naar de nieuwe schijf: Vista staat nu op de C partitie van de 1e HD Image staat apart op een 2e HD met Acronis de image teruggezet op een apart partitie op de 3e harde schijf, PC uitgezet, 1e HD losgekoppeld, in bootmenu nieuwe 3e HD als boot ingesteld, helaas start Windows niet op van de nieuwe 3e HD, krijg een zwart scherm met een knipperende cursor, PC opnieuw opgestart nu wel met 1e HD aangekoppled en Vista start gewoon op! op de 3e HD staat wel een exacte kopie van de C partitie! kan dit wel of doe ik iets verkeerd? alvast bedankt voor de reacties.[/quote:dec8cc7f9c] Was de eerste partitie van die nieuwe schijf gebruikt voor die image? Was die partitie ook eerst aktief gemaakt? Overigens zijn er voor deze handelingen, een oude installatie op een nieuwe schijf zetten, van de harde schijf bakkers, software te verkrijgen. http://www.tacktech.com/display.cfm?ttid=287 Ook zijn er daarnaast veel gratis tools. http://www.partitionwizard.com/free-partition-manager.html http://www.downloadsquad.com/2008/09/05/5-free-apps-to-clone-your-hard-drive/ B.v.
Link naar reactie
[quote:f10f80a3a5="Binary"]Dat staat in de link die in een eerder antwoord staat. Daar open je de Command Prompt en daar kun je de nodige commando's ingeven. Probeer eerst maar eens de MBR (fixmbr) en de bootsector (fixboot) te repareren. Overigens wil het feit dat je de nieuwe schijf als boot hebt ingesteld beslist niet zeggen dat deze ook als first primary staat ingesteld. De opstartprocedure zoekt naar Windows door een combinatie van disknummer en partitienummer, en die zal nu vermoedelijk niet meer kloppen. Misschien ook niet nodig, maar dan moet je zaak nu wel correct instellen door dat laatste commando (rebuildbcd).[/quote:f10f80a3a5] daar had ik overheen gelezen, maar aangezien ik alleen een herstel dvd heb, krijg ik dus nooit dat scherm te zien, ga even verder met de tips van Lange Pier
Link naar reactie
[quote:bdc297bb52="Binary"]Als je een image maakt van de C: schijf, dan maak je die alleen van de partitie zelf en niet van de MBR. Oftewel: de BIOS weet niet hoe hij van die nieuwe schijf moet opstarten. Vermoedelijk zal de oplossing dus zijn om met de Vista installatie DVD op te starten en een repair van de MBR uit te voeren. Deze link is vrij duidelijk [url]http://www.lancelhoff.com/how-to-fix-vista-mbr-repair-broken-vista/[/url][/quote:bdc297bb52] officiele dvd geleend, maar helaas als ik de stappen via de link volg krijg ik helaas alleen de oude C te zien en dat was niet de bedoeling natuurlijk, we gaan weer verder puzzelen.
Link naar reactie
met Acronis de C partitie gekopieerd opgestart zonder de 1e schijf met Windows PC start niet op, zwart scherm met knipperende cursor nogmaals opgestart nu met alle schijven aangekoppeld, Windows komt nu met een melding dat de PC met Vista schijf opgestart moet worden, opgestart met Vista schijf, krijg nu het scherm te zien van de link van Binary, eerste 2 stappen gevolgd, kan de 3e stap niet kiezen Windows komt met de mededeling dat het systeem opnieuw opgestart wordt. Windows start normaal op (na in het bootmenu opgegeven te hebben dat nieuwe schijf boot is) opnieuw opgestart met 1e schijf losgekoppeld omdat ik niet zeker weet welke schijf nu gekozen wordt met opstarten en jawel met losgekoppelde 1e schijf wordt Windows nu normaal opgestart pffff was even wat werk en gezoek, maar ik heb eindelijk bereikt wat ik wilde, iedereen bedankt voor zijn hulp!
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...