Ga naar inhoud

Mislukte installatie van Vista SP2 vernielt MBR?


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik heb een serieus probleem gekregen nadat ik geprobeerd had Vista SP2 te installeren... Via Microsoft Update heb ik geprobeerd om Vista SP2 op mijn Vista Home Premium laptop te installeren. Dit leek in eerste instantie goed te gaan. De problemen begonnen toen ik na het herstarten bij het afsluitscherm een melding kreeg dat het servicepack moest installeren. Bij actie 3 van 3 bleef de teller staan op 96%: behalve de zandloper verder geen activiteit te zien van de harddisk (geen knipperend ledje). Ik had begrepen dat SP2 erg veel tijd vraagt om te installeren, dus heb ik de laptop maar een aantal uren zo laten aanstaan. Toen ik echter na drie uur nog steeds geen voortgang zag, restte me niets anders dan de laptop "hard" uit te zetten met de aan/uit knop. Toen ik daarna weer wilde starten wilde Windows helemaal niet meer booten...Na het eerste DOS opstartscherm kreeg ik alleen nog een een zwart scherm met een knipperende cursor linksbovenin te zien..Verder niets... Ik heb nog geprobeerd om vanaf mijn USB externe harddisk een Ghost image terug te zetten. Ogenschijnlijk ging dit wel, maar booten doet ie nog steeds niet...Via de opstartdisk van Ghost kan ik de computer wel verkennen en zie dan bestanden staan op de C-partitie.. Ik vermoed dat het uitzetten het MBR oid heeft verwijderd of corrupt gemaakt, maar dat weet ik niet zeker. Wie heeft een idee/advies?
Link naar reactie
Het lijkt me niet erg waarschijnlijk dat het installeren van Service Pack 2 onder Vista SP1 de MBR van je harde schijf heeft verwijderd of corrupt heeft gemaakt. Maar kreeg je dan geen (fout)melding in die fase 3 van de SP2 installatie? Om welk merk/type laptop gaat het? Je zou de harde schijf van je laptop kunnen laten checken via applicatie TestDisk. Info hierover is te vinden op de site van Wikipedia http://en.wikipedia.org/wiki/TestDisk Check dan ook nog op de site van TestDisk deze Step By Step guide http://www.cgsecurity.org/wiki/TestDisk_Step_By_Step
Link naar reactie
Had je op de site van HP deze instructies nog gecheckt [url=http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/document?docname=c01717268&tmp_track_link=ot_faqs/top_issues/en_us/c01717268/loc:1&lc=en&dlc=&cc=us&lang=&product=3716991]Precautions to Take Before Updating to Vista Service Pack 2.[/url] Of wellicht staat er iets in, wat je nu nog zou kunnen proberen.
Link naar reactie
Nee, die instructies had ik niet gezien...Ik ging er heel naief van uit dat als je je notebook netjes bijhoudt met updates, het installeren van zo'n servicepack geen problemen zou opleveren....weer een illusie armer.. Misschien had HP hier ook wat actiever mee kunnen zijn naar geregistreerde gebruikers...Nou ja, dat is achteraf... Het hele verhaal is erg omvangrijk met mitsen en maren, dus ik denk dat ik mijn laptop maar aflever bij mijn leverancier..Hopelijk kan die het herstellen..
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...