Ga naar inhoud

PC start traag op na installatie van wiskunde pakket


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik heb op mijn laptop een aantal stukjes software voor de TU moeten installeren waaronder een wiskunde pakket van National Instruments (Labview etc). Echter nadat ik mijn laptop na de installatie van dit pakket opnieuw opstartte, duurde het opstartte 4x zolang ! Ik ging kijken of er een startup reference was aangemaakt, wat inderdaad het geval was, en heb deze verwijderd. Echter het opstarten gaat nog steeds zo traag, wat ik niet snap aangezien er niets extra's meer opstart dan anders ? Normaal startte mijn laptop in 20 seconden op, en nu doet deze daar ruim 2 minuten over... Heeft iemand een idee hoe ik dit kan verhelpen ? Bvd
Link naar reactie
Mijn excuses voor de late reactie ! Ok, top ! Bedankt voor de tips en antwoorden. Het is inderdaad niet noodzakelijk voor mij dat dit pakket met het opstarten van de PC mee opstart, dus het zou kunnen worden uitgeschakeld... Ik heb dit dan ook gedaan in MSConfig onder het tab opstarten (slechts 2 entries) én onder het tab Services. Daar stonden een hele rammel services die mee opstartte welke ik heb uitgeschakeld. Helaas maakt dit helemaal geen verschil... Ook niet nadat ik de services op handmatig zette... Ik heb daarom wat screenshotjes gemaakt, misschien kan iemand er licht over schijnen waarom dit het probleem niet heeft opgelost, terwijl dat eigenlijk wel zou moeten... http://i25.tinypic.com/2rw5enn.jpg http://i31.tinypic.com/2rmmkc8.jpg Bvd !
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...