Ga naar inhoud

Nachtelijke activiteit


anoniem

Aanbevolen berichten

Tijdens een recente vakantie merkt ik dat mijn Sony laptop met Vista 's nachts om 3h00 zichzelf opstart en vervolgens een flinke tijd aan het werk is. Na enige tijd sluit hij zichzelf weer af, hoewel dat zeker niet altijd het geval is. Bij de "geplande taken" heb ik gevonden dat er inderdaad een hele reeks van activiteiten staan gepland. Ik heb nu een paar vragen: - Wat zijn dit voor een taken? - Zijn ze nodig? - Kan ik het tijdstip ook veranderen? Ik heb die mogelijkheid niet kunnen vinden. - Hoe kan ik ervoor zorgen dat hij in ieder geval uit gaat na de werkzaamheden?
Link naar reactie
Dat kan updaten of defragmenteren zijn. 3.00u is meen ik, een standaard tijd voor updaten. Kun je in het configscherm voor windows update instellen. Defragmenteren kun je instellen in het defrag programma zelf. Ik ben niet zo bekend met vista, maar in 7 zit ook nog automatisch backuppen, zowel image als mappen/bestanden. Maar dat moet je helemaal zelf instellen, standaard gebeurt er niks op dat gebied.
Link naar reactie
[quote:40776b83ff="gerben"]Niet vanuit het niets. Windows werkt hierin samen met het bios. Het bios krijgt gewoon de opdracht de pc om 3.00 uur aan te zetten; windows sluit weer af na het updaten.[/quote:40776b83ff] Ja, oke. Maar toch als de computer gewoon afgesloten is, start ie dus wel gewoon om 3 uur 's nachts op voor updates? Bij mij is dat nog nooit gebeurd (dacht ik?), terwijl er wel standaard 3 uur staat ingesteld. En als je er last van hebt, zet je het toch uit?
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...