Ga naar inhoud

Dualboot Win7 32Bit & 64Bit


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik heb wel eens 2x XP erop gezet door met een tool de 1e XP hidden te maken..... vaak kan het met een aparate bootmanager. Effe zoeken in het forum. Nu de 100 dollarvraag.. of het ook voor win7 geldt.... Als je een test drive hebt probeer je het met deze tip.... Lees hier eens verder, ik zie een aantal berichten, lees ze zelf dus maar.. http://www.google.nl/#hl=nl&q=windows+7+64+bit+and+32+bit+on+%22the+same+system%22&meta=&fp=cc575a2f8f3b2b71 of via http://www.google.nl/#hl=nl&q=windows+7+64+bit+and+32+bit+on+%22the+same+computer%22&meta=&fp=cc575a2f8f3b2b71
Link naar reactie
Och, er zijn toch verschillende manieren om een dualboot te maken tussen Win7 32- & 64 bit versies. Zoals andre@home voorstelt met twee primaire partities, is er één van. Daar is niets mis mee. Ook ik maak gebruik van twee primaire partities, waarvan er één actief en zichtbaar is, en de andere niet actief en verborgen. Het voordeel daarvan is dat de Windows versie die gestart is vanaf de actieve partitie, dan niet kan schrijven naar die andere Windows versie op de verborgen partitie. En het doel van Win7 32- & 64 bit versies zou kunnen zijn, te testen of de 64 bit- inderdaad (veel) sneller is dan de 32 bit versie.
Link naar reactie
Al dat geleuter over geheugen is zo overtrokken, vrijwel niemand weet hoe het geheugenmanagement en gebruik in windows nu precies werkt en denkt tevens dat hoe meer intern geheugen hoe sneller alles wordt of dat het beter zou werken. Zolang er niet wordt geswapt naar de harde schijf is elke grootte voldoende, sneller wordt het sowieso niet met meer geheugen hoogstens wordt het minder langzaam als er niet wordt geswapt. Als iedereen nu eens de moeite zou nemen om de link te lezen hadden we al die topics met de vele reply's met onwaarheden er niet over. http://msdn.microsoft.com/en-us/library/aa366779(VS.85).aspx
Link naar reactie
Daar kun je wel helemaal gelijk in hebben, maar aangezien veel nieuwe computers met 4Gb ram worden geleverd, is de discussie niet of je zoveel geheugen moet aanschaffen of niet en of dat zinvol is. Het zit er gewoon in en dan is het naar mijn mening niet meer zinvol om een 32 bits OS te gaan kopen wat net zo duur is als de 64 bits versie, die (al is het dan maar in een uitzonderlijk geval) die volledige 4 Gb wel zou kunnen gaan gebruiken. Bij Vista (en XP nog meer) was er een behoorlijk probleem met drivers voor 64 bit, maar voor windows 7 speelt dat niet meer.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...