Ga naar inhoud

Verkenner probleem


anoniem

Aanbevolen berichten

Hallo hallo, Ik heb een duchtig probleem met Windows Verkenner (Explorer.exe gebruikt continue 50%, 20-25.000kb, van het CPU in Taakbeheer dus de laptop blijft blazen)in Vista Home Premium, op de laptop Asus X53S-Series Duo T5450 met 3GB memory. Telkens als ik mijn map Videos (300mb) die op t bureaublad staat naar een externe harde schijf wil kopieeren stopt Windows verkenner ermee tijdens het inlezen van de bestanden, zowel van de map videos's als de externe schijf die in 4 partities is verdeeld (Fotomap nog 5,2 GB). Het gekke is dat het alleen tijdens deze bewerking gebeurt (wel eens tijdens een normale knip/plak bewerking, maar zelden). Ook als ik de laptop opstart moet ik de startknop eerst activeren vanuit Windows Taakbeheer, die ik alleen maar aanzet en weer afsluit, zodat ik pas met de Startknop naar het startmenu kan... Nou ben ik de laatste tijd bezig geweest met het verwijderen van diverse games, en heb ik het registerprogramma van Uniblue geinstaleerd maar weer verwijderd (!!!).Ik verwijder programma's meestal met Revo Uninstaller, de laatste versie. Dit gaat altijd erg goed (TIP). Die haalt ook de registerverwijzigingen eruit e.d. Ik wil Vista opnieuw installeren maar dan moet ik wel eerst alle foto en videos bestanden overzetten naar de externe schijf, en dat lukt dus voor geen meter. Ik had ergens in dit forum gelezen dat het zou kunnen liggen aan de Live OneCare Safety Scanner, die ik dus verwijderd heb, maar het probleem met Verkenner blijft. Wie kan me helpen? Of heeft t zelfde probleem? Grts Pascal
Link naar reactie
De eenvoudigste oplossing lijkt mij om Windows nogmaals te installeren op dezelfde partitie als waar hij nu staat, [i:48bea35bc9]zonder[/i:48bea35bc9] te formatteren. Setup zal dan vragen naar een naam voor de installatiemap (normaal WINDOWS) dus daar kun je dan een andere naam voor opgeven. Het resultaat is een dualboot, waarbij de nieuwe Windows kan dienen om de bestanden veilig te stellen. Als dat achter de rug is kun je alsnog een schone installatie uitvoeren en dan uiteraard wel formatteren. EDIT: Ik had even over het woordt VISTA heen gekeken. Ik heb dit nog nooit geprobeerd met Vista, dus weet niet zeker of het daar ook wil. Gewoon proberen?
Link naar reactie
Ik heb het dus zelf maar even uitgeprobeerd. Als je de bestaande partitie kiest en zonder formatteren kiest voor Next dan geeft setup aan: [code:1:299f68f6f2]The partition you selected might contain files from a previous Windows installation. If it does, these files will be moved to a folder named Windows.old. You will be able to access the information in Windows.old, but you will not be able to use your previous version of Windows[/code:1:299f68f6f2] Oftewel: fluitje van een cent, lijkt me. Geen dualboot, maar wel toegang tot je bestanden.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...