Ga naar inhoud

crash van WIN XP, terghalen files


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik heb een PC met 2 harde schijven (SATA) en elk 2 partities. De WIN XP draait op de eerste partitie van de C schijf. Al de rest staat op de 2de partitie en op de 2de schijf. Nu wilt Windows plots niet meer opstarten. (vindt een config file niet in c:\windows\system32) Daar ik al een tijdje een grotere schijf wilde, zou ik nu een nieuwe willen installeren en daarop een verse win xp. Daarom heb ik 2 vragen: Is het mogelijk om bij de oude schijf WIN XP opnieuw te installeren op de eerste partitie zonder dat ik de tweede kwijt ben ? Als ik een nieuwe HD plaats met WIN XP, is het mogelijk om de gegevens van de 2de partitie van de oude terug te halen, en ook van de 2de HD ?
Link naar reactie
Het installeren van Windows heeft alleen gevolgen voor de partitie waarop je het installeert. Tenzij je zelf met de andere partities gaat sleutelen zal daar niks mee gebeuren. Datzelfde is van toepassing als je een nieuwe HD plaatst. Enige uitzondering: als je gebruik maakt van een meegeleverde Recovery image kan die ook iets met andere partities doen. Dat zou je dan na moeten vragen bij de leverancier.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...