Ga naar inhoud

Krijg windows niet geinstalleerd


anoniem

Aanbevolen berichten

Dag allemaal, Ik wilde gisteren windows XP op de PC van een vriendin zetten omdat haar systeem helemaal naar z'n grootje was. Bij het opstarten kwamen er allerlei foutmeldingen en sloot windows zichzelf af, dus waarschijnlijk een virus of zoiets. Heb nog veilige modus en systeem herstel geprobeerd , maar werkte ook niet. Toen XP proberen te installeren , maar krijgt tijdens het laden van de Drivers een foutmelding dat ie een bepaald .exe bestandje niet geladen krijgt uit de I368 folder. (Ben de exacte naam vergeten) Mijn vraag is nu; hoe krijg ik windows erop? Of hoe kan ik de HD alsnog Formateren?! Ik heb zojuist al een emergency bootdisk gedownload die ik wil proberen, en wil ook nog met opstartdiskettes aan de gang gaan. Groetjes, Niels
Link naar reactie
Ik neem aan dat je bedoelt dat die foutmelding komt helemaal aan het begin tijdens het booten van de installatie CD. Als het bij meerdere pogingen steeds hetzelfde bestandje is dat die foutmelding veroorzaakt, dan ligt het nogal voor de hand dat er iets mis is met die CDROM. Dan zul je dus op zoek moeten naar een andere installatie CD. Als daarentegen steeds een andere bestandsnaam het probleem veroorzaakt, dan moet je er rekening mee houden dat het geheugen wel eens de oorzaak zou kunnen zijn. Zo mogelijk kijken of het met één van de geheugenbankje wel goed wil (mits er meerdere is zitten natuurlijk). Formatteren van de HDD moet natuurlijk kunnen met een goed werkende installatie CD. De meeste diskettes zullen alleen ondersteuning voor het namen van FAT partities geven, terwijl het toch wel aan te raden is om NTFS partities te gebruiken. Hou daar wel rekening mee.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...