Ga naar inhoud

Drag drop werkt soms niet in Vista


anoniem

Aanbevolen berichten

  • 1 jaar later...
Bedankt toch, maar dat heeft toch niets met een af en toe trage herstart van mijn systeem te maken. En virus of andere rommel ? Neem van mij aan dat die mensen die dat zaken ontwerpen zich niet beperken tot een onmogelijkheid van bestanden in een folder te slepen. Met alle respect hoor, maar ik begrijp echt niet waarom jullie altijd denken aan virussen of malware. Voor alle duidelijkheid: nog nooit heb ik last gehad van die zaken op de bijna 11 of 12 j. computeren. Vroeger op mijn XP niet en nu op mijn Vista niet. OK, ik hoor jullie afkomen: misschien weet je het niet dat je besmet bent. Ik wil dan gerust de uitdaging aannemen en een HJ-this log plaatsen. Een tracking cookie zal er al wel eens tussen zitten natuurlijk. En ja misschien zelfs een virusje. Maar dat zit dan leuk geboxed in een zip. Tot ik tijd heb om het ongedierte even voor analyse op te sturen. En dat drag-drop probleem is wel enkel en alleen maar bij folders op het BB. Vroeger was dat euvel van het niet kunnen slepen van bestanden in een folder op het BB een tijdelijke bug die meestal opgelost was na een herstart. Nu is het vrijwel permanent. Trage start van mijn systeem ? Uiteraard en normaal bij Vista, maar daar zit ik dan mee, en ook misschien de oorzaak van alle miserie ligt in de onderste link. De oorzaak is dit: en kijk even L-onderaan. Er zit bijna 80% tussen dat ik regelmatig gebruik. http://www.imagebam.com/image/73d79998373527
Link naar reactie
gezien de tijd van je laatste post, waren we gelijktijdig bezig..... wat een mens ook beweert, als er sprake is van een trage opstart, en zelfs mislukkende opstarts, dan kan het gisteren en jaren daarvoor nog zo goed zijn gegaan, maar dan is er echt iets aan de hand in je vista. en is het evenmin onwaarschijnlijk dat je probleem daaruit voortkomt. het zal ook niet voor niets zijn dat je inmiddels ook een tweede topic opende over je vista-pc.... vandaar, en dat is geen tunnelvisie of hobby, het advies om eerst zeker te stellen dat er geen ellende op je pc zit. pc-problemen oplossen is vooral een kwestie van oorzaken afstrepen. of je er wat mee doet is jouw zaak.....
Link naar reactie
Uiteraard is er iets aan de hand met mijn Vista, maar dat is Vista, en waarschijnlijk ook terzelfdertijd het groot aantal programma's. Weet je, toen ik mijn PC zo'n 3-tal weken had, nu zo'n 2 jaar geleden, liep hij al vast. Explorer crashes zijn er dus al altijd geweest. Die Vista is gewoon rommel. Zij die beweren van niet hebben misschien een handvol programma's op hun PC staan. Geen vergelijk dus. Van af de eerste dag keek ik even in mijn Task Manager en draaiden daar reeds een 80- tal processen op en dat vlak na de start. Echt schandalig en een brok elende.
Link naar reactie
MBAM gebruik ik al jaren. Vind nooit iets. Heb me laatst nog de beste antispyware die er bestaat aangekocht voor 5¤ bij een promotie. Superantispyware Pro heet het ding en dat vond wel rommel maar allemaal van die tracking cookies. Verder niets. Bovendien doet dat spul geen on-demand scan maar beschermd je in real-time (enkel de pro). Zoiets als Ad-watch van Ad-Aware (Lavasoft). Ik ben in feite een beetje overprotected. Die Hijack this heb ik nog nooit nodig gehad. maar zal eens een log maken en hier posten een dezer dagen. Ben benieuwd of iemand daar iets vind, nadat ik eerst natuurlijk mijn periodieke opkuis zelf gedaan heb.
Link naar reactie
[quote:1b5bf51369="JimBFB"]Vooral op het BB gebeurt het soms dat Drag Drop niet werkt met bestandjes die op mijn BB staan en die ik wil slepen naar een map. Ze springen er gewoon over. Een herstart helpt soms, maar dat duurt emorm lang in mijn Vista. [/quote:1b5bf51369] Wat bedoel je eigenlijk met BB. Bestandsbeheer wellicht? Een Drag & Drop probleem hoeft inderdaad niet te worden veroorzaakt door virussen of malware. Evenmin te traag opstarten. Zie bijvoorbeeld op Windows Vista forum deze thread [url=http://www.vistax64.com/general-discussion/123446-drag-drop.html]Vista - Drag and Drop[/url] Op bladzijde 2 in #12 van ScottHallenbeck komt dat "similar problem" toch behoorlijk overeen. Echter een oplossing wordt niet genoemd. Op het MSDN forum staat een thread [url=http://social.msdn.microsoft.com/forums/en-US/wpf/thread/be88d6d8-a1a6-47b6-b95a-68fa44259fa7/]Drag And Drop not working on vista,[/url] waarin voorgesteld wordt het UAC uit te schakelen. Gaat het overigens om het verplaatsen van gewone data bestanden in de mappen van de gebruiker zelf? Of eventueel over zelf aangemaakte mappen in de root directory? Want mappen in de directory's Windows en Programma Files zijn beschermd, en kunnen beter niet via drag & drop worden verplaatst. Check voor het traag opstart probleem de site van Schoone PC [url=http://www.schoonepc.nl/vista/msconfig.html]MSCONFIG: Windows Vista sneller opstarten.[/url]
Link naar reactie
BB = Bureaublad. Het gebeurt enkel bij bestanden die ik [b:e746dd3f65]in[/b:e746dd3f65] een map op het BB wil slepen. Ze springen er over en willen niet in de map. Dus dan moet ik die map openen en dat duurt soms nog wel eens even, afhankelijk van de content in die map. En UAC ja dat staat al eeuwen op af. Wat een moeizucht van die Bill. Ga dat eens bestuderen van die link. Bedankt. Wat betreft het traag opstarten dat zal dan wel zijn door de vele items die terzelfdertijd door die flessenhals willen bij het opstarten. Ik gebruik daar Soluto voor (zeer grafisch programma) en dan ook StartupDelayer. Gemiddeld duurt mijn opstarttijd toch zo'n kleine 8 minuten minimum. Wat ik ook doe is het volgende. Na het booten laat ik de PC wat aanrommelen [b:e746dd3f65]zonder[/b:e746dd3f65] in te loggen. Dat moet ik zo'n 5 minuten laten gaan, waarbij soms mijn startup screensaver in werking treed. Als ik onmiddellijk inlog loopt hij gegarandeerd vast. Dus vóór het inloggen is het een aktiviteit van jewelste (indexing heb ik afgezet) dus worden er waarschijnlijk ettellijke services gestart. Na het inloggen treden die Soluto en die StartupDelayer in werking om het alles wat ordelijk te laten verlopen. en met een beetje geluk kan ik onder de 10 minuten aan de slag. Er start dus zo goed as geen programma op tenzij met mijn Startup Delayer, en dan een na een. Na het opstarten houd ProcessLasso Pro in het oog dat de prioriteit qua CPU gebruik niet te hoog oploopt bij sommige programma's en heb ik toch iets minder crashes dan vroeger. Fresh RAM v5 blijkt verder het enige programma te zijn van al degenen die ik uitgetest heb dat effectief in staat is RAM geheugen vrij te maken (met Task Manager gecontroleerd).
Link naar reactie
  • 4 weken later...
Heeft er nu nog niemand met een Vista OS dit tegengekomen. Laatst lukte het mij weer even om drag/drop op het BB te kunnen doen. Nu weer niet. Ik heb nog een andere vraag trouwens. Als men nu een bestand sleept binnen een openstaande map, word dit dan normaal naar die map gekopieerd of verplaatst ? Bij mij is het de ene keer verplaatsen en de andere keer weer gewoon kopieren !
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...