Ga naar inhoud

Pagefile.sys en hyberfil.sys echt nodig?


anoniem

Aanbevolen berichten

hallo forumleden (: ik heb op mijn WinVistaHP (sp1) laptop 1 harde schijf met een C: en D: partitie. Op mijn C schijf was tot vandaag altijd nog 16 GB over, nu nog maar twee... nu heb ik even bekeken wat de boosdoener kan zijn en nu blijkt dat ineens én pagefile.sys en hyberfil.sys allebij ongeveer 3.5 GB zijn, vraag 1: kan ik deze twee bestanden zomaar verwijderen om schijfruimte te maken? vraag 2: pagefile.sys en hiberfil.sys bij elkaar opgeteld zijn nog maar 7 GB... waar is de andere 7 GB van de verdwenen 14 GB gebleven, iemand ideeën? bij voorbaat dank, Casper
Link naar reactie
Pagefile.sys is je swapfile. Dit is een verlenging van je intern geheugen naar je harde schijf. Deze kun je niet zomaar verwijderen. Je kan hem wel kleiner maken, of uitschakelen via systeemeigenschappen. Hiberfil.sys is het bestand waar de PC zijn geheugen in wegschrijft als de slaapstand ingeschakeld wordt. Deze kun je wel zo verwijderen, maar hij zal terugkomen als de PC weer in de slaapstand gezet wordt.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...