Ga naar inhoud

Verkenner: mappen en losse bestanden op alfabet volgorde?


anoniem

Aanbevolen berichten

Voorbeeld: Ik heb in de verkenner onder de hoofdmap A 50 mappen en 75 losse bestanden. Ik krijg dus eerst mijn mappen op alfabetische volgorde te zien en daaronder de losse bestanden. Is er toevallig een trucje om het spul in gemixte vorm op alfabet weer te geven. Dit zou nogal wat scrollwerk kunnen voorkomen. Natuurlijk kan ik ook de losse bestanden in een map zetten, maar dan moet er een een stuk of duizend gaan zitten maken. Tenzij er een batch bestaat ???? B.v.d. voor reactie
Link naar reactie
Windows versie? [quote:f285f19207="h.enk"]Is er toevallig een trucje om het spul in gemixte vorm op alfabet weer te geven.[/quote:f285f19207]Indien je de bestanden op "Miniatuur weergave; Tegels; Pictogrammen, of Details" hebt staan, kan je deze via rechtsklik in het venster "Pictogrammen schikken op -> "In groepen weergeven". Omdat je voorkeur op "alfabet" uitgaat, denk ik dat je al de beginletter van de map of bestand weet. Het is dan voldoende om de letter op je tokkelbord aan te slaan. Eventueel meerdere keren om tussen al de namen met dezelfde beginletter te switchen.
Link naar reactie
@ Rosturp Windows XP op dit machien Dat "letterscrollen" is op zich heel leuk maar het probleem ligt wat anders: Het gaat om een behoorlijk grote muziekcollectie. Neem bijvoorbeeld de letter B. Daar heb ik 80 mappen van artiesten met meer dan 1 nummer. Verder staan daar 125 omgezette bandopnamen en Lp's op die per opname als een bestand zijn weggeschreven en waarvan ik per artiest of componist maar 1 opname heb. Dit zijn dus losse bestanden. Ik heb dus eerst alle mappen op alfabet en daarna de losse nummers. Nu heb ik nog een heleboel bestanden die ik er tussen moet werken (kopieren) en het zou handig zijn als ik in een oogopslag zou kunne nzien of ik al een los nummer of map heb. Ik los het nu op door 2 keer een verkennervenster te openen en mappen en losse nummers naast elkaar te schuiven. Als ik alles klaar heb zal ik van alle artiesten/componisten wel meerdere nummers hebben en dan zijn het allemaal mappen. In de tussentijd zal het dus wel behelpen blijve. Of is er misschien een programma dat anders sorteerd te vinden???
Link naar reactie
Zonder nog de reactie van [b:a962d62016]Lange Pier[/b:a962d62016] gelezen te hebben, dacht ik ook aan [b:a962d62016]TC[/b:a962d62016], aangezien ik deze ook gebruik om mappen op inhoud te vergelijken/synchroniseren.[quote:a962d62016="Rosturp"][url=http://forum.computertotaal.nl/phpBB/viewtopic.php?p=1387146&highlight=#1387146]TC is is geen freeware. Mogelijk bied Free Commander hetzelfde.[/url][/quote:a962d62016] Misschien dat een database/archief een optie is om je muziek te beheren. Zonder de kennis van de volgende programma’s, heb ik slechts de tip gelezen van: [b:a962d62016]FileAmigo[/b:a962d62016] http://www.siteadvisor.com/sites/fileamigo.com [b:a962d62016]HappyCollection[/b:a962d62016] http://www.siteadvisor.com/sites/alainlecomte.free.fr/downloads/ Al naar gelang de extensie van de muziekbestanden. [b:a962d62016]Advanced MP3 Catalog[/b:a962d62016] (AMC) http://www.siteadvisor.com/sites/wizetech.com Misschien dat [b:a962d62016]iTunes[/b:a962d62016] al een optie is.... en dan vergeet ik nog de eigen Windows Media(Player)Bibliotheek :roll:
Link naar reactie
Na wat familieberaad is besloten dat we onze muziekverzamelingen gaan samenvoegen. De slimste van ons (Ik dus niet :wink: )gaat met wat databasespul aan de gang en maakt voor ieder op Externe harddisk. Overigens zal ik binnenkort waarschijnlijk voor dagelijks gebruik op een van die "commanders" overstappen. Over een paar weken heb ik wat meer tijd (moet nog wat recreëren :D ) en wat ik er zo snel over gelezen heb bevalt me wel. Allen dank voor de reacties en, dat anderen er ook hun voordeel mee kunnen doen
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...