Ga naar inhoud

Menubalk weghalen


anoniem

Aanbevolen berichten

Beste iedereen, Het is niet echt een spannende vraag, maar ik kom er toch niet uit. Ik wil in de Windows-explorer graag de menubalk weghebben (de balk met Bestand, Beeld). Ik vind het namelijk erg lelijk. Bij mapopties het vinkje weghalen bij 'Altijd menu's weergeven' heeft geen zin. Er staat daar nu namelijk geen vinkje, maar toch staan het menu er altijd. Ook onder de knop 'Organiseren' staat de menubalk uitgevinkt, maar toch zie ik dat lelijke ding nog steeds staan! Het is een door Acer voor-geconfigureerd systeem met Windows Vista Home Premium 64bit (Service Pack 2). Alvast bedankt! Grt,
Link naar reactie
Bedankt voor jullie reacties. Ik heb de oplossing inmiddels gevonden. Het blijkt te gaan om een bug in de meegeleverde Acer-software. Wanneer deze wordt verwijderd of niet wordt gebruikt is het niet mogelijk om de menubalk weg te halen. Door de volgende handelingen uit te voeren heb je weer zelf controle over of je nu wel of niet de menubalk in beeld wilt hebben: [list:d79543cfbe][b:d79543cfbe]1 )[/b:d79543cfbe] Sluit alle Windows Verkenner vensters af. [b:d79543cfbe]2 )[/b:d79543cfbe] Start de registereditor: klik op Start en typ [i:d79543cfbe]regedit.exe[/i:d79543cfbe]. [b:d79543cfbe]3 )[/b:d79543cfbe] Ga naar: [i:d79543cfbe]HKEY_CURRENT_USER > Software > Microsoft > Internet Explorer > Toolbar > ShellBrowser[/i:d79543cfbe] [b:d79543cfbe]4 )[/b:d79543cfbe] Verwijder nu [i:d79543cfbe]ITBar7Layout[/i:d79543cfbe]. [b:d79543cfbe]5 )[/b:d79543cfbe] Sluit nu de registereditor en open weer een Windows Verkenner-venster. Je kunt nu onder de knop [i:d79543cfbe]Organiseren[/i:d79543cfbe] weer zelf de menubalk in- en uitschakelen.[/list:u:d79543cfbe] Bron: [url=http://www.vistax64.com/vista-general/56613-hide-menubar-explorer-2.html]www.vistax64.com[/url]. Erg bedankt voor het meedenken! Grt,
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...