Ga naar inhoud

Kan niet zoeken met een @ in de zoekfunctie


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik vul de volgende velden in in de zoekfunctie (Search) in WinXP: All or part of the file name: *.prg A word or phrase in the file: @10,10 Look in (een willekeurige folder) Hier zou in alle files met extentie .PRG in de gekozen folder moeten worden gezocht op voorkomen van @10,10 Na een hit op Search krijg ik een melding: The indexing service cannot be completed successfully because the volumes you have specified are not indexed. Dus kennelijk is de @ gereserveerd voor zoeken op geindexeerde HD's, als ik het goed begrijp. Iedere andere tekst met alphabetische letters werkt. Maar niet met het karakter @, of tenminste voorafgegaan door karakter @ perloc
Link naar reactie
Jawel, die @ moet écht aan de 10 zijn geplakt. Wil je écht dat ik het je uitleg? Ik programmeer. Ik heb een programma met zo'n 40 tot 60, (moet tellen, soms met duizenden regels tekst) procedures. Daarin komt het commando @ 10,10 (dus met spatie tussen de @ en de 10) regelmatig voor. @ wil zeggen "zet op scherm" en 10,10 zijn de coördinaten. Om fouten op te sporen gebruik ik @10,10 (dus zonder die spatie) om iets, informatie op het scherm te zetten. Dat moet er maar tijdelijk staan. Dus ik zoek met Search alle eventueel achtergebleven @10,10 commando's om die weg te halen, maar ja, dat gaat niet. Dat zoeken tenminste. Verder is het jammer, maar geen groot gemis dat het niet kan. perloc
Link naar reactie
Maak een kopie van het bestand en open het in notepad en het werkt.. Ik heb jouw tekst erin gezet en dan kan ik probleemloos @10,10 zoeken. Wel dan weet je waar ze staan.... en dan zoek je vervolgens met de 2 woorden ervoor of erna op jouw manier en je verandert het...... ik neem aan dat je het editen niet in Notepad mag doen anders zou het meteen kunnen?
Link naar reactie
Het gaat niet om een enkel bestand, maar (ik heb ze even voor je geteld) om 101 bestanden (had ruw geschat tussen de 40 en 60) . Als ik die stuk voor stuk op die manier zo moet doorzoeken ben ik meer dan een uur bezig. Bovendien heb ik daar een veel makelijker en snellere editor voor dan notepad. Dit: [quote:9b2d16f735]All or part of the file name: *.prg [/quote:9b2d16f735] duidt erop om in de 101 bestanden (allen met extentie .PRG) mijn zoekopdracht te doen. perloc
Link naar reactie
je bent al langer dan 1 uur bezig.... met deze vraag.... ;) [quote:6aaf2b9af9][b:6aaf2b9af9]BerichtGeplaatst: 22 aug 2009 14:49[/b:6aaf2b9af9] Onderwerp: Kan niet zoeken met een @ in de zoekfunctie Hoe kan ik tekst met een @ in de zoekfunctie gebruiken? De @ wordt kennelijk gebruik voor een index van HD's. perloc[/quote:6aaf2b9af9]
Link naar reactie
De foutmelding kan ik ook reproduceren. Het gaat goed zolang je maar of op [b:853895cbe3]@[/b:853895cbe3], of op [b:853895cbe3]10,10[/b:853895cbe3] zoekt. Zodra ze samen staan (met wat voor joker teken dan ook) gaat het fout. Als het door [b:853895cbe3]andre@home[/b:853895cbe3] geopperde notepad geen optie is... Het lukt mij dus wel via de zoekfunctie van [b:853895cbe3]Total Commander[/b:853895cbe3]. [size=9:853895cbe3]Niet getest in een *.PRG bestand, maar in een tekstbestand.[/size:853895cbe3] TC is is geen freeware. Mogelijk bied [b:853895cbe3]Free Commander[/b:853895cbe3] hetzelfde. http://www.computertotaal.nl/web/Artikelpaginas/Download-artikel/FreeCommander-2009.02.htm http://www.breekpunt.nl/artikel.aspx?rubriekid=5&artikelid=203
Link naar reactie
Tja, andre, zo blijven we aan de gang! En als ik dit uur had besteed om het deze keer op te lossen dan had ik het geweten. Maar de volgende keer, en de volgende en de volgende? Ik zou een blijvende en snelle oplossing willen. Zoiets als Rosturp (met dank!) voorstelt. Maar zoals gezegd, het is niet zo urgent, of belangrijk. Het was makkelijk geweest. Ik heb de aparte karakters @ niet uitgetest. Domweg omdat ik dat niet hoef te onderzoeken. Ik zocht eigenlijk naar een oplossing van "ja, maar dan moet je zus of zo doen, dan gaat het wel", b.v. (niet geprobeerd) @@10,10 of zoiets. Ik heb die zoekfunctie, search van Windows, namelijk konstant open staan, want behalve dat, moet ik vaak veel meer dingen in mijn procedures opzoeken. perloc
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...