Ga naar inhoud

Startmenu: items verdwenen en niet meer te herstellen.


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik gebruik XP met SP3 en heb sinds enige tijd het volgende probleem. Alle eerder aan het startmenu vastgemaakte items (o.a. Maxthon, OE, Word en Excel) zijn verdwenen. Ook bij de veel gebruikte programma's is alles weg en komt niets meer terug. Ik kan me niet herinneren na welke (de)installatie of wijziging dit het geval is. Het lukt me in ieder geval niet dit te herstellen. Rechts klikken op snelkoppelingen geeft geen optie "aan startmenu vastmaken". Zelfs de standaard via eigenschappen in te stellen opties bij "In statmenu weergeven" komen niet in beeld. Ook de omweg via het klassieke menu werkt niet. Wie heeft de oplossing?
Link naar reactie
Het eerste kan met het tweede te maken hebben, begin dus met de handeling daarvoor. Start > Run > [b:9bdb8b6ae1]REGSVR32 /i SHELL32 > OK[/b:9bdb8b6ae1] [size=9:9bdb8b6ae1]Denk aan de spatie.[/size:9bdb8b6ae1] Bronnen Restore Missing Pin to Start Menu Context Menu Option in Windows XP http://www.winhelponline.com/blog/restore-missing-pin-to-start-menu-context-menu-option-in-windows-xp/ Start Menu Most Frequently Used programs (MFU) list is empty http://windowsxp.mvps.org/startmfu.htm My penny. Bij registerhandeling eerst een back-up/herstelpunt.
Link naar reactie
Het werkt weer. [i:75f9a1036c]Bij HKEY_CURRENT_USER \ Software \ Microsoft \ Windows \ CurrentVersion \ Policies \ Explorer [/i:75f9a1036c]stonden de waarden bij NoStartMenuMFUprogramsList en bij NoInstrumentation op 1. Na die op 0 gezet te hebben, staan de oorspronkelijke items er weer. Ook de optie "aan menu vastmaken" is weer beschikbaar. Aan iedereen die gereageerd heeft: Hartelijk dank
Link naar reactie
De 1e link gaf inderdaad geen verandering. De 2e link wel, waarbij je overigens nog wel de link op die pagina moet volgen voor een gedetailleerde instructie. Ook moet je na de aanpassing van de sleutels de PC opnieuw opstarten. Ik had overigens al wel eerst in dit forum gezocht, maar daarbij - voor zover ik me herinner - ook de term 'vastmaken' gebruikt. Bij alleen 'startmenu' krijg je wel erg veel treffers.
Link naar reactie
[quote:31a8730985="henrih"]wel de link op die pagina moet volgen voor een gedetailleerde instructie.[/quote:31a8730985]Daarmee bedoel je waarschijnlijk de link naar MS KB292504 artikel. De link naar het andere onderwerp had ik er overigens voor mijn eigen gemak bijgezet. Blijf mijn database met oplossingen compact tot één link. Jij bedankt voor de reactie met iets nadere uitleg van handeling :)
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...