Ga naar inhoud

HEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEELP


anoniem

Aanbevolen berichten

[size=24:3db40f110e][b:3db40f110e]Ik heb 2 problemen nu:[/b:3db40f110e][/size:3db40f110e] 1. Als ik mijn computer opstart krijg ik een blauw scherm met witte letters. waar staat: A problem has been detected and windows has been shut down to prevent damage to your computer. PAGE_FAULT_IN_NONPAGED_AREA If this is the first time you've ev after seen this stop error screen, restart your computer. if this screen appears again, follow these steps: Check to make sure any new hardware or software is properly installed. if this is a new installation, ask your hardware or software manufacturer for any windows updates you might need. If problems continue, dissable or remove any any newly installed hardware or software. Disable BIOS memory options such as caching or shadowing. If you need to use Safe mode to remover or disable components, restart your computer press f8 to select Advanced Startup Options, and then select safe mode. Technical information: *** STOP: 0x00000050 (0x8D7A2004, 0x00000000, 0x8ED70FCE, 0x00000000) maar ik kan niet in safe mode komen want als ik F8 indruk komt er niks tevoorschijn en in bios kan ik de memory options niet vinden:S (mijn BIOS versie is: Phoenix - AwardBIOS CMOS Setup Utility. BIOS Revision 5.20 06/07/2007 core version 6.0 en het is een compaq presario model number SR5145NL). 2. Ik kan mijn safe mode dus niet opstarten Weet iemand wat te doen? mvg. Joey van den Berg
Link naar reactie
Had vandeweek hetzelfde met een reparatie-computer. Bleek een probleem in het geheugen. Dus zie ergens bij iemand MEMTEST te downloaden, op een CD branden en daarmee je computer opstarten. Eventueel de bootvolgorde, CD eerst, in de BIOS aanpassen. Kan ook een probleem zijn op je HD. Je HD in een andere computer hangen en CHKDSK /F /R n: draaien (waarbij n staat voor de letter van de te testen HD). (In START RUN) Als het een grote schijf is duurt deze test wel een lange tijd. Formatten, daar zou ik het laatste aan denken en is wel het laatste wat je nog openstaat... perloc
Link naar reactie
[quote:0d8c4eb70a="perloc"]Had vandeweek hetzelfde met een reparatie-computer. Bleek een probleem in het geheugen. Dus zie ergens bij iemand MEMTEST te downloaden, op een CD branden en daarmee je computer opstarten. Eventueel de bootvolgorde, CD eerst, in de BIOS aanpassen. Kan ook een probleem zijn op je HD. Je HD in een andere computer hangen en CHKDSK /F /R n: draaien (waarbij n staat voor de letter van de te testen HD). (In START RUN) Als het een grote schijf is duurt deze test wel een lange tijd. Formatten, daar zou ik het laatste aan denken en is wel het laatste wat je nog openstaat... perloc[/quote:0d8c4eb70a] ok sorry trouwens dat ik zo'n slechte naam heb gekozen maar ik probeerde memtest en heb het op een cdtje gezet en in mn comp gedaan bootvolgorde veranderd en nu start hij em niet automatisch op:S mvg Joey
Link naar reactie
Memtest is een memtest.iso.zip Zet die in een aparte tijdelijke folder. Je moet hem eerst ontzippen door erop te klikken. Dan doe je een schone CD in je drive (writer) en klik je op de ontzipte memtest. Dus niet als data wegschrijven, zoals je nu waarschijnlijk hebt gedaan, en ook je brandprogramma niet openen, maar klikken op memtest.iso Memtest zal worden weggeschreven naar de CD en tevens bootable worden gemaakt. Daarna opnieuw booten met deze CD in de la. perloc
Link naar reactie
[quote:3af123b2b3="Lange Pier"]. http://msdn.microsoft.com/en-gb/library/ms793437.aspx[/quote:3af123b2b3] Dit wel doorgenomen? Hoeft helemaal niets met het geheugen zelf te maken te hebben, sterker nog, meestal niet en is het een driver of anti-virus software wat dwars ligt of een sterk vervuilde computer intern., een gefragmenteerd wisselbestand is ook nog mogelijk. Nog meer leesvoer. http://www.osronline.com/article.cfm?article=335 Hier die foutcode opzoeken, krijg je nog meer links. http://aumha.org/a/stop.htm Begin met een chkdsk /r vanaf de XP cd in de herstelconsole na het onstoffen van de PC. Indien de USB lagacy op enabled staat in de bios en de F-lock toets op het tokkelbord staat op "on" kun je gewoon F8 gebruiken om in het uitgebreide opstrtmenu te komen en de diverse opties uitproberen waaronder veilige modus. Of hang er een PS/2 tokkelbord aan.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...