Ga naar inhoud

Windows wisselbestand


anoniem

Aanbevolen berichten

8 gig. is niet erg zinvol indien je geen ram vretende applicaties gebruikt en het virtueel geheugen gebruikt eerst de bechikbare ram en dan pas de swap file, die kun je dan of door windows laten beheren of uitschakelen, gebruikt zal het niet worden. Het maakt de paging echt niet uit waar die ruimte is, in de ram of op de schijf. Heel soms wil een applicatie persee een swap file zien.
Link naar reactie
@Tomvdlee: Interessant verhaal, werd op een gegeven moment bijna wat te persoonlijk naar één van de members, maar uiteindelijk blijft het een onduidelijk punt. Wat ik er uit filter is dat Windows in het wisselbestand alleen delen uit het geheugen plaatst als die ruimte nodig is en er geen ruimte meer in RAM is en voor de gegevens van bijv. crashes. Tevens lees ik er dat het aan of uit zetten (zo goed als) geen snelheidswinst oplevert. Ik zou natuurlijk nog wat kunnen experimenteren op mijn eigen machine, maar aan de andere kant zit ik niet op crashes te wachen. Ook de optie om een ram-disk te maken kwam nog voorbij, maar was het ook niet. Kortom ik laat het voorlopig maar zo. @ Lange Pier: 8 Gb voor Windows is idd niet nodig, ik wilde het dan ook alleen voor het wisselbestand, maar gezien bovenstaand verhaal heeft het weinig zin. Of wisselbestand (HDD) net zo snel is als fysiek geheugen ...?
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...