Ga naar inhoud

Zoekfunctie zoekt op de verkeerde drive!


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik heb twee drives, F: DVD writer, G: CD-rom. Als ik op F: met de zoekfunctie een file op een CD zoek vindt hij die niet, maar vindt wel op drive D: (een van de 3 partities) de file. F: is geselecteerd voor de zoekopdracht. Dus i.p.v. F: kiest de zoekfunctie D: om daar te zoeken. Drive F: werkt verder normaal. Als ik de CD in G: doe vindt hij de file wel. (en niet op D:, want daar heb ik geen zoekopdracht gegeven). Hoe komt dat? Bijdeweg, hoe kom ik van dat vervelende hondje in de zoekfunctie af? perloc
Link naar reactie
Dat klopt! En dat is ook een tijd geleden. Ondertussen zijn mijn beide laptops gestolen waar die Merlijn (toen) is verwijderd. Dus ik ben genoodzaakt op de computer van mijn zoon te tikken (volgende maand heb ik weer een nieuwe laptop) en heb daar Win2000 (geen Merlijn of hondje) vervangen door WinXP, en dus zat ik weer met dit probleem. Sorry, ik kan niet alles onthouden en er zijn altijd mensen te vinden op het C!T forum die de helpende hand toesteken. Dus dank voor de tip!! En nu ik toch aan de gang ben (heb al gezocht op internet) Ik zit ook nog met een ander probleem in de Search functie van WinXP. Die is uniek, in alle andere Windows smaken (Vista weet ik niet) komt dit probleem niet voor: WinXP zoekt niet (geen tekst) in files met de extentie .PRG Dat heb ik ook eens gepost maar ook daar heb ik geen aantekening van gehouden. Je moest iets in het register veranderen, maar ik weet niet meer wat... Zou er nog een helpende hand zijn?.... perloc
Link naar reactie
Als de SEARCH van WinXP nu ook in mijn *.PRG betanden kan zoeken kan ik best leven met deze zoekmachine. Ik wil installatie van programma's zoveel mogelijk beperken. Ik erger me dood aan de traagheid van Windows zogauw er maar op de kale installatie een paar programma's zijn geïnstalleerd. Wat dat betreft is er nog heel wat te verbeteren aan Windows. Niet veranderen dus, zoals in Vista en wellicht 7. Waarom worden al die programma's die zijn geïnstalleerd opgestart!! Er zijn er bij die je MOET hebben maar weinig gebruikt, maar toch draaien ze op de achtergrond mee en vertragen de boel. En dan nog niet te praten over de Updates die ze allemaal willen uitvoeren en waarbij de een de ander verdringt. Ik had vandeweek een computer in reparatie (iets voor het museum!!) met WinME. Processor snelheid 200MHz!! Er stonden niet zoveel programma's op maar hij was 30 keer sneller dan het ding (1.7Ghz) waar ik nu op tik. In ieder geval dank, jolo, voor de link, maar vooralsnog zou ik graag een "update" hebben voor SEARCH om .PGR files te doorzoeken. Misschien dat ik er met de informatie van rosturp uitkom... Zo niet, dan kom nog eens terug op dit onderwerp. perloc
Link naar reactie
  • 2 maanden later...

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...