Ga naar inhoud

afbeelding afmetingen veranderen (resolutie)


anoniem

Aanbevolen berichten

Let er overigens op dat je freeware niet verwart met vrije software, waaronder de [url=http://nl.wikipedia.org/wiki/GIMP]GIMP[/url] valt. Waarvan een artikel te vinden is op de site van computer!totaal [url=http://www.computertotaal.nl/web/Artikelpaginas/Download-artikel/GIMP-2.6.6.htm]GIMP 2.6.6.[/url] Een screenshot wordt toch doorgaans toch gemaakt via de toetsen combinatie Alt PrintScreen. Daarmee wordt een screenshot gemaakt van het venster op de voorgrond, die groot genoeg zou moeten zijn voor een forum of website.
Link naar reactie
[quote:0a266b9f84]Peter Vooges Geplaatst: zo aug 16, 2009 9:04 am Onderwerp: -------------------------------------------------------------------------------- Een andere optie is Screenhunter, speciaal gemaakt om schermafdrukken te maken. Ik heb Screenhunter gedownload en het is nu iets beter. De afmetingen van een screenshot zijn nu: Breedte: 1024 pixels Hoogte: 768 pixels De PrintScreen-toets doet trouwens nog wel raar, een tijdje geleden waren de gemaakte screenshots nooit te klein of te groot, altijd 962 breedte x 616 hoogte. [/quote:0a266b9f84]
Link naar reactie
Toch snap ik je probleem niet helemaal. In principe maak je met Print-screen of ALT print-screen een afdruk van je scherm. Naargelang het gekozen gebied groter is, wordt je afbeelding toch ook groter en omgekeerd. Als ik even gauw een screenshot plak in paint shop pro kan ik er vervolgens alles aan veranderen ook wat formaat betreft. Het is overigens in JPEG formaat nou niet echt een vreselijk groot bestand.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...