Ga naar inhoud

XP installatie


Aanbevolen berichten

Oude PC met nieuwe DVDROM. XP installatie lukt niet, de PC ziet de DVDROM drive niet. Starten, m.b.v. Stratup diskette vanaf DOS gaat ook niet; ik krijg de melding dat XP CD niet geschikt is om te starten vanaf DOS. Vervolgens heb ik, van de MS site, een bestand gedownload, op andere PC, waarmee ik 6 floppies gemaakt heb om de driver van de DVD te installeren. Floppy #1 wil echter niet starten; BIOS staat op 1e selectie: Floppy.
Link naar reactie
Controleer de stekkers van de stroom, wil de cd rom open? Er zit een flatcable in, is de cd rom het enige apparaat? Als dat niet zo is moet het ene op master staan en de ander op slave. Dat gaat met een jumper achterop de cd rom, op het andere apparaat (vaak een harde schijf) zit ook een jumper. Het is bijna onmogelijk om een flatcable verkeerd aan te sluiten maar de achterkant van de cd rom heeft nummers, ieder getal staat voor een pin, de de rode lijn in de flatcable moet aan de kant van de lage nummers zitten (pin 0 of pin 1). De andere kant is pin 40, daar hoort de cable niet. Het kan ook nog zijn dat de cd rom speler kapot is, ik heb nog wel 4 liggen en waarschijnlijk andere mensen ook..
Link naar reactie
De CD/dvd is goed aangesloten; ik kan windows 98 ermee installeren, dus dat zit goed. Het probleem is, denk ik, dat in het RAM geheugen de driver zit van een CD speler en niet van een DVD. De installatie van Windows 98 start ik met behulp van een startup disk, via DOS naar de DVD. XP laat zich niet installeren via DOS; WIN98 upgraden gaat ook niet. Ik krijg dan wel de DVD aan de gang maar vervolgens gaan er allerlei dingen fout (2x geprobeerd) Vrijdag krijg ik waarschijnlijk van iemand een oude CD speler, dan moet het wel lukken.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...