Ga naar inhoud

[een moeilijke] Windows XP booten...


Aanbevolen berichten

Ik heb een partitie staan met een XP installatie die reeds geruime tijd niet meer wil booten. De hows en de whens ben ik al vergeten, maar ik wil het ding nu eindelijk terug in gang krijgen. Het gaat om de 4e partitie op de 1e schijf. (dus /dev/hda4 of (hd0,3) voor grub) Grub verwijst er correct naar. Maar ik krijg enkel een pinkende cursor (twee lijntjes boven elkaar) wanneer er wordt geboot. Dan heb ik met een Windows XP installatieCD een fixboot en fixmbr uitgevoerd, maar dat helpt niet, het blijft hetzelfde... (grub is nu natuurlijk ook naar de vaantjes) De betreffende partitie staat actief. De grub verwijzingen zijn naar mijn weten correct - wil ze wel posten als ik kan... SBM kan ook niet booten vanaf de partitie. Wat is er nog meer nodig om Windows XP te booten? Is hier dergelijk microsoft talent aanwezig op dit forum, dat mij kan verder helpen? dank bij voorbaat :)
Link naar reactie
[quote:7fcf4977eb="Lange Pier"]Je kunt wel gebruik maken van de herstelconsole, welke schijfletter heeft windows daar? Ook met een bootcfg gekeken of de boot.ini wel goed is? http://support.microsoft.com/kb/291980/nl Overigens dien je de fixboot met de juiste schijfletter te gebruiken.[/quote:7fcf4977eb] Goeie tip! Ik ga meteen even bootcfg /rebuild doen. Ik meen me inderdaad te herinneren dat ik de partitie verplaatst heb, dus dan bestaan er inderdaad inconsistenties in de boot.ini file.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...