Ga naar inhoud

Windows Vista Slaapstand


Aanbevolen berichten

In Windows XP betekent slaapstand dat te toestand van het systeem op de harde schijf wordt geplaatst en vervolgens uitgeschakeld. In Windows Vista blijft het systeem in slaapstand nog steeds stroom gebruiken. Er schijnt ook zoiets te bestaan als sluimerstand, maar sluimeren lijkt mij 'wakkerder'dan slapen, dus zoiets als stand-by van een TV. Ik heb iets gevonden in het engels over sleep, hibernate en hybrid sleep, maar dat was een zeer verwarrend verhaal. De schrijver snapte het denk ik zelf niet want hij gooide de termen regelmatig door elkaar. Kan iemand uitleggen wat de beste manier is om een laptop zo uit te zetten dat er geen stroom meer wordt gebruikt en Windows Vista bij het aanzetten in de stand terugkomt waarin de machine werd uitgezet? Bedankt, IDWEW
Link naar reactie
Daarvoor moet je de Sluimerstand gebruiken. Slaapstand : sessie wordt in het geheugen bewaard en de pc wordt in een toestand van laag energieverbruik gezet. Herstart gaat snel. Weinig energieverbruik. Sluimerstand : sessie wordt op de harde schijf opgeslagen en de computer wordt uitgeschakeld. Herstarten duurt langer. Geen energieverbruik tov Afsluiten is het verschil dat bij Slaap en Sluimer de sessie wordt hersteld in de zin dat geopende applicaties en documenten meteen weer beschikbaar zijn. Situatie is zoals toen pc werd gesloten. Bij Afsluiten moet je echt alles opstarten. groetjes Edmond
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...