Ga naar inhoud

USB doet raar na install nieuwe printer - conflict?


Aanbevolen berichten

Moederbord: Asus P5Q-E Printer: Canon Pixma MP620 Externe harddisk: Western Digital Passport 320Gb Bluetooth dongle: Sitecom. OS: Vista Business x64 SP2 Probleem startte nadat ik de printer installeerde, de pc herkent mijn usb-harde schijf niet meer. Ook niet in computer management (mbt schijfvolumes etc.). Nu heb ik het gevoel dat de printer, externe harddisk en wellicht ook mijn bluetooth dongle elkaar ergens op een of andere manier niet liggen in het USB management van óf Vista, óf mijn moederbord. Als dit herkenbaar is, hoe zou ik het kunnen oplossen? Ook als ik helemaal in de verkeerde richting zoek, hoor ik het graag!
Link naar reactie
tijd om de usbpoorten even opnieuw te installeren. dat wordt soms in de war gegooid (en een printer met een kaartlezer en een eigen extra ubpoort... dat geeft wel vaker problemen). doe stap voor stap: - koppel alle usb-aparaten af - ga configuratiescherm - systeem - hardware - apparaatbeheer - als kruisje voor 1 usb-vermelding, dan openklikken zodat je een reeks usb-dingen ziet. - selecteer de bovenste ervan, klik rechts en kies voor ´verwijderen´ cq ´installatie ongedaan maken´ - werk zo alle usbvermeldingen af - herstart de pc, waarna alle usb-dingen opnieuw in windows worden geïnstalleerd. - daarna zouden alle apparaten (een voor een aankoppelen!) weer herkend moeten worden. nb: onder sommige vista´s wordt meteen de poort opnieuw geinstalleerd, dus zonder herstart. dat merk je wel aan de acties die de pc uitvoert dan. werk wél alle usb-vermeldingen af op die wijze.
Link naar reactie
Dank Derk! Ik had m'n schijf bij iemand laten liggen, dus kon het pas gisteren echt proberen; - Vista doet inderdaad (helaas) wat je voorspelt, op het moment dat ik een van de poorten de-installeer, dan knalt hij hem er zelf weer bij. - Nog lastiger dat ik niet kan zien waar welke bij hoort, dus kan ik ook ineens de muis de-installeren en niets meer doen.. - Monnikenwerk dus, maar heb volgens mij de meeste gehad in de lijst (zonder muis) en helaas...het werkt nog niet. [img:43c2862318]http://img9.imageshack.us/img9/4427/screenshot061v.jpg[/img:43c2862318] Heb de schijf (en kabel) getest op andere pc's en daar doet hij het zoals het hoort. Vreemd en irritant probleem dit, nog suggesties?? Wellicht kan ik Vista het auto-usb-install uit zetten ergens?
Link naar reactie
volgens mij kan je die ´auto-install´ niet tegengaan. wel is van echt belang dat je álle poorten afwerkt, ook die waar die muis in hangt. die poort wordt van zelf meteen opnieuw geinstalleerd, dus een bezwaar mag dat niet zijn. bovendien,ze zijn genummerd, dus je moet eruit kunnen komen.... enne, je hebt toch wel (behalve die muis dan, hoewel het liefst ook die...) alle usbapparaten afgekoppeld....? wat jij beschrijft is voor mij duidelijk een usb-probleem. op de site van asus zie ik geen specifieke aanwijzingen voor usb-problemen met dit bord. hoewel ik ervan uitga dat vista alles aan boord heeft voor dat moederbord, kan het soms helpen de chipsetdrivers te herinstalleren. die haal je http://www.asus.com/product.aspx?P_ID=ogZlrSeVzUh9MKLO&content=download ook bij die procedure geldt: alle randapparatuur eraf!
Link naar reactie
Thanks, gelukt! :D Even een ouderwets muisje erin gestopt (met de groene stekker) en alles gede-installeerd op volgorde (wel lastig met de root hubs, want die zijn niet genummerd). Ook de drivers van de printer eruit gesloopt die stiekem verstopt zaten onder imaging- en portable devices; [img:5cd582ceb6]http://img39.imageshack.us/img39/4518/screenshot062q.jpg[/img:5cd582ceb6] Eerst de schijf erin, die deed het (eindelijk), maar wel alleen in de voorste poorten van mijn kast. Toen de printer opnieuw geinstalleerd en alles doet het weer. Duurt wel even (seconde of 10) voor hij de schijf herkent, maar daar kan ik wel mee leven (net als enkel de voorste usb gebruiken). Dank voor je hulp Derk !!!!
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...