Ga naar inhoud

Computer start niet op, HELP!


Aanbevolen berichten

Hoi, wij hebben een pc thuis die een beetje wordt gebruikt voor chatten en branden. Er zit een Asrock mb (duo mb) in met AMD processor (4200+) en een 6600 gt NVIDIA kaart. Laatst ging de pc traag lopen en na een tijd startte deze niet meer op. Als het dan een keer lukte bleef deze dan hangen in het welkomst scherm van windows XP. Ik hem hem uitgezogen en xp opnieuw geinstalleerd. Aanvankelijk deed hij het weer maar probleem kwam terug. Memtest en ESTool gebruikt om resp geheugen en hdd (Samsung) te testen. Beiden ok. Zou het de voeding of videokaart kunnen zijn?fan op vkaart maakt wel een beetje herrie maar hij draait wel. Of MB? Iemand enig idee?
Link naar reactie
Het is welhaast onnodig te vragen of je wel alle virus - en malware scanners erop los gelaten hebt. Verder zou ik ook de Master Boot Record opschonen met behulp van je XP CD: (geldt voor WinXP dus, voor WinVista weet ik niet): Windows opstarten en kiezen voor "Recovery Consol" Op de prompt typen: fixMBR met een Enter. Het kan zijn dat daar iets in staat wat er niet thuishoort. perloc
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...