Ga naar inhoud

Partitie verhuizen


Aanbevolen berichten

Hallo, I wil de aktieve systeem partitie met OS en andere software verhuizen naar een partitie op een andere schijf. Ik kreeg een tip om dat met Partition Logic te doen, maar de instructies zijn niet duidelijk en ik zie niet hoe ik het programma kan openen. Het staat op een cd, maar het opent niet. De partitie waar het OS op staat is 300 GB. De partitie op een andere schijf waar het naar toe moet is slechts 100 GB. Hoe pak ik dit aan? Heeft iemand wellicht een suggestie voor andere (betrouwbare) software waar ik deze operatie mee kan uitvoeren? Thanks, Rob
Link naar reactie
Dat ziet er beter uit dan Partition Logic. Bedankt voor de tip. Toch een paar vragen. Ik weet niet zeker welke commands ik moet gebruiken. Zoals ik al aangaf is de systeem partitie 300 GB en de doel partitie 100 Gb (op een andere HDD). Moet ik nu eerst de systeem partitie kleiner maken (Resize/Move partitions) zodat hij kleiner is dan 100 GB en daarna wellicht Copy Partition. De gebruikte ruimte is slechts 10 GB. Of moet het anders? Ik vrees toch wel een beetje dat de de software wordt gewist of door elkaar gehusseld als ik een partitie verklein. Als ik probeer partitie te resizen komt er al zo'n gevarendriehoekje die zegt eerst te backuppen. En als ik partitie kopieer, moet ik dan eerst doel partitie formatteren?
Link naar reactie
Als er maar 10GB gebruikt is, zou je hem moeten kunnen verhuizen. Bij het kopiëren kun je de partitie een andere grootte geven. Maar het programma kan ook de bestaande partitie verkleinen. Normaliter zonder dataverlies, maar garanties heb je nooit. Je kunt voor de zekerheid een backup maken. 10GB is binnen een kwartier gedaan. http://www.paragon-software.com/home/db-express/index.html
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...