Ga naar inhoud

Opstarten doet het niet op 1 of andere manier


Aanbevolen berichten

ik heb de computer volgesn my niet goed uitgedaan of stroom storing , want ik kryg dat bericht van computer normale modus , veilige modus , veilige modus met prompopdracht geen 1 doet het dn gaat die elke keer weer opnieuw opstarten en weer naar dt scherm . en ik heb niks geinstaleerd. ofzo , zou iemand het weten? bij voorbaat dank.
Link naar reactie
of, zoals lange pier elders instrueerde :wink: : Lees hier heel vaak het probleem dat er niet meer in XP gekomen kan worden, door allerlei omstandigheden, vaak een probleem in het register, onderverdeeld in diverse bestanden in de config map. Je kunt deze handleiding van Microsoft volgen, http://support.microsoft.com/default...d=kb;nl;307545 Of door middel van een Knoppix cd of een cd van BartsPE of de UBCD4WIN de volgende bestanden uit de map system volume information\restore met een aantal cijfers\RP met een cijfer\snapshot. T.w.; _REGISTRY_USER_.DEFAULT _REGISTRY_MACHINE_SECURITY _REGISTRY_MACHINE_SOFTWARE _REGISTRY_MACHINE_SYSTEM _REGISTRY_MACHINE_SAM deze in b.v. TotalCommander kopieëren en renamen in DEFAULT SECURITY SOFTWARE SYSTEM SAM naar de windows\system32\config map Waarvan de file "system" het belangrijkste is, en alleen deze te kopieëren en te renamen al vaak voldoende is. Dit kun je ook doen, wat ik persoonlijk het gemakkelijkste vind, door de schijf in een andere pc erbij te hangen, wat vaak moeilijker is met een SATA schijf. Indien er geen systeem herstel werd gebruikt, dan zullen de bestanden uit de windows\repair map moeten worden gebruikt, dan val je terug naar de installatie omgeving en zul je alles weer opnieuw moeten installeren, dan is, indien mogelijk, een repairinstall uitvoeren beter. Opstarten met de XP cd, doorgaan tot installeren en daar voor een repair kiezen.
Link naar reactie
[quote:c17624e6b0="derkdejong"]of, zoals lange pier elders instrueerde :wink: :[/quote:c17624e6b0] Dit probleem lijkt mij meer een kwestie van de bootsector, de MBR werkt. :wink: Door bij een opstart, door F5 of F8 in te toetsen in/na het biosbootscreen, en dan voor de optie te kiezen, "automatisch opnieuw opstarten bij een systeemcrash uitschakelen", dan weer opnieuw opsterten, dan krig je denkelijk de foutcode 0x0000007B.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...