Ga naar inhoud

Windows Update werkt niet meer (Vista).


Aanbevolen berichten

Sinds een maand ongeveer werkt mijn Windows Update niet meer. Het is mij nooit opgevallen maar nadat Windows Defender problemen gaf bleek dat dit veroorzaakt wordt door het niet werken van Windows Update. De foutcode die wordt gegeven is: 80246008 Na enig zoeken blijkt dat de Background Intelligent Transfer Service (BITS) niet meer in de lijst van services voorkomt. Dit is nodig voor het downloaden van updates. Bij het downloaden van een update voor BITS verschijnt de melding: Cannot update your windows files because the language installed on your system is different from the update language. Dit geld ook voor het herinstalleren van servicepack 2. Heb dit geprobeerd met een nederlandse versie en een engelsde versie. Servicepack 1 is wel geinstalleerd maar staat niet meer tussen de geinstalleerde updates. (Is het dus wel geinstalleerd??). Heb geprobeerd met systeemherstel de problemen te verhelpen maar er kunnen geen herstelpunten worden gevonden. Heeft iemand enig idee hoe ik deze problemen kan verhelpen. Ben zelf al een hele tijd bezig maar krijg het niet voor elkaar. M.v.g. Martijn
Link naar reactie
Kun je die service niet zelf aanmaken? Ik ga even uit van XP, waar de opdrachtregel als "C:\WINDOWS\system32\[u:41051c0bc6][b:41051c0bc6]svchost.exe -k netsvcs[/b:41051c0bc6][/u:41051c0bc6]" weergegeven wordt. Een aantal aardige tips m.b.t. Win Update zijn ook [url=http://blogs.microsoft.nl/tonykrijnen/archive/2007/01/20/9898.aspx]hier[/url] te vinden. Waarbij ik wel de aantekening moet maken dat het op "automatisch" zetten van die BITS service onzin is: na de eerste de beste update sessie wordt-ie weer op "handmatig" gezet.... :roll:
Link naar reactie
Heb alle tips langsgelopen en kan er niks uithalen. Grootste probleem is dat BITS niet te vinden is op de computer maar de computer het niet wil downloaden omdat hij aangeeft dat het er wel staat. Hierdoor willen de updates niet binnen worden gehaald. Denk dat het tijd wordt voor de hersteldiskettes :(
Link naar reactie
Hersteldiskettes...? Zoiets is echt het laatste waar je aan moet denken. Zolang nog niet alles is uitgeprobeerd...... :? 1) Al eens geprobeerd te updaten via de website (Windows Update)? Dat wil nog wel eens helpen om de AU functie weer op het goede spoor te krijgen. 2) Al eens een blik geworpen in [b:53472f57e1]WindowsUpdate.log[/b:53472f57e1]? Ook daar valt weleens wat uit te herleiden. 3) Of Servicepack 1 wel of niet is geïnstalleerd, moet ook via andere bronnen te achterhalen zijn. System info b.v. Let wel: ik praat vanuit een XP systeem en ga er vanuit dat Vista wat dit betreft in grote lijnen gelijk is aan XP.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...