Ga naar inhoud

microsoft update review


Aanbevolen berichten

Hi, In Microsoft Uppdate is een optie "Updategeschiedenis weergeven" ("Review Update History"). Kan iemand mij vertellen, waar die info wordt opgeslagen, ie bestandsnaam en locatie? Ik krijg namelijk opeens alleen maar de laatste twee updates te zien. Het is nou niet bepaald een wereldschokkend probleem, maar toch zou een simpele oplossing welkom zijn. Ik heb dit fenomeen een paar jaar geleden ook al eens gehad en heb het toen opgelost, door een backup terug te halen. Maar als ik het ook op kan lossen door alleen maar een bepaald bestand of bepaalde directory terug te halen, is dat natuurlijk een stuk makkelijker. Dus als iemand me kan helpen (voor zowel XP-Pro als W2K-Pro), dan graag. groetjes, Marcel
Link naar reactie
Ik weet niet beter dan dat de hele historie m.b.t. Windows updates "ergens" in de mapstructuur [b:9c6c1d4bd3][u:9c6c1d4bd3]SoftwareDistribution[/u:9c6c1d4bd3][/b:9c6c1d4bd3] te vinden is. Als je de hele mapstructuur onder deze map verwijdert, dan fuctioneert Windows (Auto)update nog steeds, maar ben je het overzicht van eerder verwerkte updates kwijt.
Link naar reactie
Je kan wanneer je bij Configuratiescherm, Systeembeheer,Services ,Windows Udate de service windows update stop zetten. Daarna de gehele map Software Distribution verwijderen. Nadat dit gedaan is de service Windows Update weer aanzetten.(automatisch vertraagd starten) De computer opnieuw opstarten dan wordt de map Software Distribution opnieuw aangemaakt..De gehele geschiedenis van updates is nu schoon.Windows update starten en kijken of er updates zijn.
Link naar reactie
Hi Lion, SoftwareDistribution is momenteel 127MB tegen 93 in m'n laatste backup. Het lijkt er dus niet op, dat er in die omgeving wat verdwenen is, al weet ik dat niet zeker natuurlijk. Ik denk, dat ik er mee moet leren leven. In ieder geval bedankt voor je hulp. Groetjes, Marcel Hi Dragon, Ik denk, dat je m'n probleem-omschrijving niet goed begrepen heb. Ik wil de update-geschiedenis, die dus kennelijk verdwenen is, weer terug zien te krijgen. Marcel
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...