Ga naar inhoud

probleem!?


Aanbevolen berichten

Hallo, Ik ben nieuw en had een vraagje: Ik wilde vanavond deze laptop van BTO gaan bestellen: DUO 2.6ghz 6mb cache 4gb ram 9600GT 512mb Nou zat ik te twijfelen over het besturingssysteem.... ik kan eigenlijk kiezen tussen XP, windows vista 64bits of wachten tot 7 maar dan heb ik een paar maanden niks... Ik dacht als ik vista 64bit neem kan ik DirectX10 spellen alleen in DirectX10 spelen of kan ik DirectX10 spellen ook in DirectX9 spelen zodat het soepeler gaat (wel minder mooie graphics dan)... of zou ik gewoon voor XP gaan en dan wachten tot 7... Het prijs verschil tussen XP en vista is nada. Groetjes en bedankt!
Link naar reactie
Hmm beide post beetje onzinnig imo. XP 64bit is een no go door de gebrekkige ondersteuning (drivers, en zelfs de windows installer:| ). Direct X10 op xp kan officieel niet. Verder is vista geschikt voor directx10 maar dit betekend niet dat je het perse moet gebruiken... Veel games hebben niet eens een dx10 optie, en als ze het wel hebben zul je het zelf in opties aan moeten zetten. Met 4 gb geheugen is vista geen probleem.
Link naar reactie
[quote:a30237ccc6="jensdej"]7379>50 posts hehe Dus jij raadt mij gewoon vista 64bits aan :D Thx :)[/quote:a30237ccc6] ik raad iig xp 64 af:P. Verder is vista prima, als je 4gb hebt loont een klein beetje om de x64 versie aan te schaffen. Let wel op dat als je een scanner oid hebt dat er dan een 64 bits driver voor is. Wil je overigens echt gamen dan raad ik een gewone pc aan en daarbij eengoedkope laptop voor office etc. Heb recentelijk voor 710 euro een pc gebouwt die 14.000 punten in 3dmark 2006 haalt (e8400, gts 250, 4 gb, 1 TB harddisk). Let ook op dit: http://tweakers.net/nieuws/58421/gratis-upgrade-naar-windows-7-voor-vista-kopers-tot-31-januari-2010.html
Link naar reactie
Weer iemand die zich door leuke cijfertjes laat verleiden @ topicstarter ;) ! Ik geef als tip: ga je eerst eens inlezen in de materie en schaf niet blind een computer aan omdat er een 'Core2Quad', een '9600GT' of '4GB' in de specificaties staat. Vraag je ook af wat je er mee gaat doen. Je geeft zelf al aan dat je 'm voor algemene doeleinden gaat gebruiken, niet alleen om te gamen. Als je zo nu en dan een spelletje speelt, is het belangrijker dat je PC of laptop soepel draait, dan dat er onderdelen inzitten die toch niet worden aangesproken, maar waar je wel voor betaald hebt. Er zijn nog nauwelijks games die meerdere processorkernen aanspreken, dus daar hoef je het niet voor te doen. Met een simpele (en goedkopere!) Core2Duo of Athlon X2 kun je dan ook prima uit de voeten :P ! Voor wat betreft de vergelijking met de BTO en andere laptops kunnen andere gebruikers van het forum je goed voorlichten.
Link naar reactie
Hey bedankt! Ik ga de laptop gebruiken voor: Gamen, lees: Call of Duty 5, Brothers in Arms hh, company of heroes etc. Ik hoef geen echt zware games te spelen en ook niet op de ultra high settings. Deze laptop leek me interessant omdat deze laptop de meeste spellen wel op med. aankan. Pokeren, ik ga deze laptop ook gebruiken voor online poker. (daar is geen zware laptop voor nodig idd) En @ El Bark....... het is een dual cpu, geen quad :) Op forum.gamez.nl werd mij verteld dat deze laptop duur is voor de specs die je krijgt... (voor laptops dus (A) ) PS: Ik weet niet of links naar andere fora is toegestaan, zo niet dan sorry. Oja, meeste van jullie denken wss nu : koop een low-end laptop en een goeie desktop/console.... dat hoeft niet van mij, ik wil gewoon af en toe gamen en lijkt me top om dat portable te doen. Nogmaals de settings hoeven niet hoog van de spellen (A) und... BTO: Ik vind de laptop mooi, geen spiegelend scherm, goede service, en ik kan er een 9cells accu in zetten :) bvd
Link naar reactie
2 van de 3 games die je op noemt zijn niet bepaald lichte games... Cod5 is zowel cpu als gpu intensief, coh cpu intensief. Zou iig niet voor lichtere specs gaan als je cod5 wilt spelen. Mijn 8800GTS 640mb volstond niet meer op 1680x1050 (high, zonder shadows 40-70 fps d8 ik), 9600gt is net iets sneller dan die kaart. Maar zou zeker niet lager gaan. CoH gaat prima ermee: http://www.techspot.com/article/88-geforce-9600gt-versus-radeon-hd3870/page3.html
Link naar reactie
hey bedankt weer, Tja, ik weet verder ook niet of ik voor 1000 euro een betere laptop kan halen (heb liever geen acer, heb slechte verhalen daar over gehoord).... Volgens www.systemrequirementslab.com kan ik alle drie de spellen op recomended aan, niet dat dit altijd juist is, maar ik denk wel dat medium wel moet lukken :p thx
Link naar reactie
Ik heb ook een systeem van BTO. Dit is een Compal IFL90. Ben ik erg tevreden over. Ik heb een 8600GT kaart. Als je wat goedkoper uit wil zijn kan je ook dezelfde BTO notebooks kopen bij Friesland Computers. Daar zijn ze iets goedkoper. http://www.frieslandcomputers.nl/shop_lijst.php?subrubriek=232 Als je een non glare scherm wil hebben wordt het moeilijk. Volgens mij heeft BTO standaar ook geen non glare schermen meer. Je kan wel folie bestellen die je scherm mat maken. Bij deze laptop kan je als optie non glare folie bestellen http://www.frieslandcomputers.nl/shop_detail.php?id=2578&c=16 Ik zou ook geen XP 64 bits nemen, weinig drivers voorhanden. Neem de Vista 64 bits versie. Informeer anders eens of je geen voucher kan krijgen voor Windows 7. Of probeer eerst de beta versie van Windows 7 uit voordat je een OS koopt. Mischien is deze ook nog een optie: http://www.frieslandcomputers.nl/shop_detail.php?id=2911&c=52 heeft een ATI kaart. Zou ik persoonlijk op dit moment mischien wel voor kiezen.
Link naar reactie
Hey, Bij BTO kan je wel gewoon het scherm veranderen, dit kan dmv de optie van spiegeld naar een ontspiegelend scherm + met dat folie. Het hoeft ook niet goedkoper ik vond deze prijs wel prima. Zo'n voucher lijkt mij idd wel handig, dan krijg ik gewoon een gratis upgrade naar W7 of hoe zit dit? Of krijg ik korting? Ook woon ik vlakbij het hoofdkantoor van BTO, dus dan kan ik hem gewoon ophalen en met problemen gaat dat ook makkelijk. gr.
Link naar reactie
[quote:749f5a3271="sdk"]Hmm beide post beetje onzinnig imo. XP 64bit is een no go door de gebrekkige ondersteuning (drivers, en zelfs de windows installer:| ). Direct X10 op xp kan officieel niet. Verder is vista geschikt voor directx10 maar dit betekend niet dat je het perse moet gebruiken... Veel games hebben niet eens een dx10 optie, en als ze het wel hebben zul je het zelf in opties aan moeten zetten. Met 4 gb geheugen is vista geen probleem.[/quote:749f5a3271] wat praat jij nou dan je kan directx wel op xp legaal zelfs http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?FamilyId=2DA43D38-DB71-4C1B-BC6A-9B6652CD92A3&displaylang=en na het installeren zie ik bij dxdiag gewoon directx 10 staan en graphics zijn beter???
Link naar reactie
[quote:b95ebe6c60="Tim-Compupad"][quote:b95ebe6c60="sdk"]Hmm beide post beetje onzinnig imo. XP 64bit is een no go door de gebrekkige ondersteuning (drivers, en zelfs de windows installer:| ). Direct X10 op xp kan officieel niet. Verder is vista geschikt voor directx10 maar dit betekend niet dat je het perse moet gebruiken... Veel games hebben niet eens een dx10 optie, en als ze het wel hebben zul je het zelf in opties aan moeten zetten. Met 4 gb geheugen is vista geen probleem.[/quote:b95ebe6c60] wat praat jij nou dan je kan directx wel op xp legaal zelfs http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?FamilyId=2DA43D38-DB71-4C1B-BC6A-9B6652CD92A3&displaylang=en na het installeren zie ik bij dxdiag gewoon directx 10 staan en graphics zijn beter???[/quote:b95ebe6c60] Dat is dus directx 9.0C wat je daar linked :roll: Quick Details File Name: dxwebsetup.exe [b:b95ebe6c60]Version: 9.26.1590 [/b:b95ebe6c60] Date Published: 3/23/2009 Language: English Download Size: 20 KB - 78.7 MB* Verder kun je ook niet zeggen dat je graphics beter zijn als je dx10 hebt;) zo simpel werkt het niet... Scheelt heel erg per game; company of heroes verschil: http://www.bit-tech.net/gaming/pc/2007/06/20/company_of_heroes_dx10_comparison/2 Call of duty5 heeft geen directx10 support. In november komt overigens directx11 uit, met bijbehordende dx11 kaarten.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...