Ga naar inhoud

AutoUpdate Win XP / IE7


Aanbevolen berichten

De 2e dinsdag v.d. maand is altijd "patchdag" bij Microsoft. Dat was dus gisteren. Bij beide PC's welke hier staan, XP Pro / XP Home, werden geen updates aangemeld via AU. (Instelling = aanmelden, niet downloaden / installeren). Bij drukte op de server wil het gebeuren dat de melding wel komt, maar de daadwerkelijke update (soms dagen) later plaats vindt. Het vreemde is dat op de [u:19d0677ab1]updatepagina[/u:19d0677ab1] wel 6 updates gereed stonden, bij beide machines...... Die heb ik dan ook maar verwerkt. In beide gevallen is IE8 nog niet op het systeem aanwezig (download en installatie uitgesteld), maar dat kan toch geen beletsel zijn om de AU functie niet meer te laten werken? Iemand soortgeljke ervaringen? :roll:
Link naar reactie
Ofschoon ik van u nooit antwoord krijg op een enkele vraag die ik hier wel eens stel, zal ik de eer aan mijzelf houden. :D Er waren 10 updates, t.w. 6 - XP gerelateerd 3 - office 2003 gerelateerd 1 - IE8 Deze heb ik zelf opgeroepen, vandaag, en terwijl de PC aan het downloaden was verscheen in de taakbalk het bekende icoontje dat er updates gereed staan. Het kwam als mosterd na de maaltijd. Misschien heeft u hier iets aan.
Link naar reactie
Ik had vanmiddag dezelfde ervaring als Edouard. Dat heb ik echter vaker gehad; bij het handmatig updaten komt er ook wel eens een automatische update-notificatie tevoorschijn. Schijnbaar heeft Windows een bepaalde handmatige update nodig om een automatische update te kunnen installeren. In ieder geval zorgt de update voor IE8 ervoor, dat-'ie ineens een stuk sneller opstart, dus ik zou 'm installeren ;) !
Link naar reactie
[quote:c7cbaba7dc="Edouard"]Er waren 10 updates, t.w. 6 - XP gerelateerd 3 - office 2003 gerelateerd 1 - IE8 Deze heb ik zelf opgeroepen, vandaag, en terwijl de PC aan het downloaden was verscheen in de taakbalk het bekende icoontje dat er updates gereed staan. Het kwam als mosterd na de maaltijd. Misschien heeft u hier iets aan.[/quote:c7cbaba7dc] In mijn geval ging het me om de eerstgenoemde. Ofwel: - 3 stuks bev. updates XP - 1 stuks bev. update IE7 - 1 stuks update t.b.v. Act.X Killbits XP - 1 stuks controle op schadelijke software Ik heb er in zoverre iets aan dat het dus inderdaad mogelijk blijkt te zijn dat meldingen omtrent updates via Automatic Update (AU) wel eens achterlopen bij de updates via de website (WindowsUpdate). Ik heb de 6 genoemde updates verwerkt via de website en geen enkel "bekend icoontje" (het gele schildje) gezien. Bij geen van beide machines. Uit WindowsUpdate.log wordt ik in dit geval ook niet veel wijzer..... :? Maar met het al of niet aanwezig zijn van IE8 zal het "dus" wel niets te maken hebben.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...