Ga naar inhoud

Na herinstallatie XP is archiefmap kwijt v. Outlook Express


Aanbevolen berichten

Ik heb pas Window XP opnieuw geïnstalleerd. Nu probeer ik mijn emails van Outlook Express terug te zetten van mijn USB-stick naar C:. Maar de archiefmap daarvoor kan ik niet meer vinden op C: Het pad voor die archiefmap wordt aangegeven door Outlook Express. Dat pad wordt in Outlook Express genoemd in: Archiefmap - Extra opties - Onderhoud - Archiefmap. Dat pad luidt: C:\Documents and Settings\Beheerder\Local Settings\Application Data\Identities\{ lettercode }\Microsoft\Outlook Express (In het bovenstaande pad heb ik een lange code van letters en cijfers in dit bericht op het computerforum vervangen door het woord: 'lettercode'.) Maar dat pad kan ik dus niet meer vinden op C: sinds de herinstallatie van Windows. Het volgende pad bestaat nu wél op C: C:\Documents and Settings\Beheerder\ Maar daar staat in de map 'Beheerder' geen map met naam: 'Local Settings', zoals Outlook Express aangeeft. Ik kan in deze map 'Beheerder' wel de volgende mappen kiezen: Bureaublad . . . . . . . Cookies Favorieten . . . . . . . . Menu Start Mijn Documenten . . . User Data WINDOWS Ik heb Windows opnieuw geïnstalleerd met recovery-cd's. Die cd's had ik een paar jaar geleden zelf gemaakt via Windows. Na mijn recente herinstallatie heb ik een update gemaakt van Windows XP via internet, ServicePack 3 opnieuw geïnstalleerd en mijn eigen beveiligingsprogramma opnieuw geïnstalleerd. Hoe kan ik m'n emails nu terugzetten van mijn USB-stick naar C:, zodat ze weer werken in Outlook Express?
Link naar reactie
Die archiefmap is standaard verborgen in Windows, dus die vind je niet als je niet eerst dat verbergen van systeemmappen etc. bij mapopties uitvinkt. Verder werkt de functie importeren in OE alleen als de backupmap compleet is. D.w.z. behalve de Postvak in.dbx etc. ook het bestand folders.dbx. Edit: In feite hoef je als je importeert die lokatie niet eens te weten, want dat importeren kan volledig door middel van de functie Importeren in Outlook Express. En uiteraard moet je voor alles tenminste één account instellen.
Link naar reactie
[quote:6a81a916ba="J. de Boer"]Die archiefmap is standaard verborgen in Windows, dus die vind je niet als je niet eerst dat verbergen van systeemmappen etc. bij mapopties uitvinkt. Verder werkt de functie importeren in OE alleen als de backupmap compleet is. D.w.z. behalve de Postvak in.dbx etc. ook het bestand folders.dbx. Edit: In feite hoef je als je importeert die lokatie niet eens te weten, want dat importeren kan volledig door middel van de functie Importeren in Outlook Express. En uiteraard moet je voor alles tenminste één account instellen.[/quote:6a81a916ba] Zeer bedankt voor je tips. Ik zal het proberen.
Link naar reactie
[quote:e61b23e70c="J. de Boer"]importeren kan volledig door middel van de functie Importeren in Outlook Express. En uiteraard moet je voor alles tenminste één account instellen.[/quote:e61b23e70c]Ik heb met veel moeite een account kunnen instellen in Outlook Express. En vervolgens heb ik m'n emails gelukkig kunnen importeren via de automatische importeer-functie van OE. Hartelijk bedankt! Ik ben erg opgelucht dat het is gelukt.
Link naar reactie
[quote:f15e814a7d="J. de Boer"]dat importeren kan volledig door middel van de functie Importeren in Outlook Express.[/quote:f15e814a7d]Ik kan nu ik dat weet, bij het maken van mijn periodieke email-backup op USB-stick ook de automatische exporteerfunctie in Outlook Express gebruiken. Gelukkig maar, want dan maak ik wat vaker een backup, dan wanneer het ingewikkeld is.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...