Ga naar inhoud

system bestand is weg


Aanbevolen berichten

Ik heb een herstel procedure gedaan (XP PRO SP3) en het herstelpunt van gisteravonbd teruggezet Na de opstart gaf windows een foutmedling dat het sytem bestand kwijt is !!! Ik kreeg het windows advies om van mijn cdrom via setup de zaak te herstellen door op R te drukken Dat heb ik gedaan en dan kom ik in de oude DOS prompt terecht het systeem zegt nu 1: c:\windows bij welke windows installatie wilt u zich aanmelden? Ik heb toen 1 <enter> gedaan en dan zegt ie c:\windows> en dan gebeurt er niets meer maar wat moet ik nu doen? Ik zie door er doorheen te bladeren via de spatiebalk een system bestand van 0 kb en een system.ini van 247 kb Opnieuw opstarten geeft dezelfde foutmelding Wat nu, ik ben helemaal van de kaart Moet ik windows dan opnieuw (in dezelfde dir) installeren? Maar ben ik dan alles kwijt? Of gaat (in principe) alles recht toe recht aan goed ? Of moe ik alle geinstalleerde programmas ook opnieuw erop zetten Ik heb alle data op een aparte (logische ) schijf staan tenzij data nog verstopt staan bij programmas of zo
Link naar reactie
Windows XP over de oude XP heen Opstarten vanaf de windows-cd (cd speler in je Bios als eerste opstartmedium aangeven)à. Al snel kan je kiezen voor ’windows installeren’ en hiervoor kies je dus.. Dan wordt gevraagd of je een nieuwe installatie dan wel een upgrade/update wil. Die laatste moet je dan hebben ( Programma’s, spellen en zo moet je niet opnieuw te installeren - je windows-updates echter wèl!). Meer uitleg: http://www.michaelstevenstech.com/XPrepairinstall.htm http://support.microsoft.com/kb/315341/nl
Link naar reactie
Eerst ben ik begonnen met de MS beschreven methode, maar ik liep vast doordat na het opnieuw opstarten windows wel opstarte en ik nog veel moest doen (start met stap 2) ,maar het toetsenbord en muis werkte niet (USB aansluitingen) en toen de hoop opgegeven Ik heb nu gekozen voor de methode van Passer en Windows installatie opgestart. Gekozen voor installatie en daarna voor reparatie (dus niet voor upgrade/update). Alles leek goed te gaan, maar....... De installatie zou 37 minuten duren maar staat nu al 2 uur op 35 minuten en het balkje is ca 40% gevuld. De schermen lopen wel met de welkomstteksten en dat staat dus niet stil, ook rechts onderin waar een balkje loopt om te laten zien dat er wat gebeurt, verspringt continu Er lijkt dus wel wat te gebeuren, maar het lijkt of het vastgelopen is Wat kan ik nu het beste doen? Opnieuw de installatie opstarten?
Link naar reactie
Ik zou de HD in een andere computer hangen. Het lijkt erop dat de FAT (File Allocation Table) een probleem heeft. In het run venster typen CHKDSK n: /f waarbij n staat voor de driveletter die aan die HD is toegewezen. Verder kun je er ook DSKCHKRnnn.exe erop los laten (nnn staat voor de laatste versie, zoek even met Google op Internet), of Disktect.exe of elke willekeurige andere HD tester. perloc
Link naar reactie
ik heb de installatie afgebroken en vannacht nogmaals gedaan Helaas hetzelfde probleem Ik moet zeggen dat ik niet weet hoe de harde schijf om te hangen etc. Weet iemand nog een andere oplossing? Wat gebeurt er als ik windows echt opnieuw installeer en dus geen reparatie kies bij de installatie van windows, maar nieuwe installatie Ben ik dan alle programmas die ik geinstalleerd heb kwijt?
Link naar reactie
Windows opnieuw installeren is écht de ultime oplossing. Daarmee raak je alle data kwijt. Als je je data wilt behouden, en die kans is tamelijk zeker, (ik heb niet de indruk dat je HD een hardware probleem heeft) dan zou je hulp van iemand kunnen vragen om de HD in een andere computer te hangen. Er zijn nog legio manieren om te trachten je HD te activeren, ook met HD checkers. Als het allemaal niet lukt maar je HD wordt wel herkend, en is toegankelijk in een andere computer, zou je je data die je wilt bewaren kunnen copieren en dan je HD formatteren en Windows opnieuw installeren. Heb je een herstel CD/DVD? Dan zullen je drivers worden geïnstalleerd, zoniet, dan zul je de drivers van de MOBO site, of fabrikant site moeten downloaden en acheraf moeten installeren. Succes perloc
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...