anoniem Geplaatst: 4 juni 2009 Delen Geplaatst: 4 juni 2009 Vanaf een bepaald moment kan ik geen mail meer verzenden via Outlook 2003. De smtp server staat juist ingesteld. Ik kan naar de SMTP server pingen en telnetten. Ik heb dit ook gecontroleerd via de provider. Andere gebuikers in het netwerk die dezelfde smtp gebruiken hebben geen problemen. Ik ontvang wel gewoon mail en kan ook surfen. Wat is hier aan de hand? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 4 juni 2009 Auteur Delen Geplaatst: 4 juni 2009 al eens een andere mail client geprobeert? als die ook kuren vertoont.... Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 4 juni 2009 Auteur Delen Geplaatst: 4 juni 2009 Iksluit vanavond mijn laptop aan op mijn eigen netwerk met een andere smtp server (Online) en nu wordt alles wel vestruurd. ????????? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 5 juni 2009 Auteur Delen Geplaatst: 5 juni 2009 dan is er kennelijk toch iets mis met de smtp-instellingen in jouw ´eigen´ situatie: je zit thuis niet op online? de smtpserver die je aanroept, moet altijd(!) de smtp zijn van de provider waarmee je op dát moment op internet bent verbonden. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 5 juni 2009 Auteur Delen Geplaatst: 5 juni 2009 De mail server kan natuurlijk ook op zijn gat hebben gelegen. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 5 juni 2009 Auteur Delen Geplaatst: 5 juni 2009 tuurlijk, maar de eerlijkheid gebiedt te zeggen dat online me zéér zelden in de steek laat, wat dat betreft.... :wink: Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 5 juni 2009 Auteur Delen Geplaatst: 5 juni 2009 Zoals ik het lees, gebruikt de eerste pc niet de online smtp server. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 5 juni 2009 Auteur Delen Geplaatst: 5 juni 2009 Thuis zit ik op de smtp server van Wanadoo (Orange/online). Op het werk zit ik op de smtp van signet. (mx.signet.nl) Vandaag nog steeds hetzelfde probleem. :cry: Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 5 juni 2009 Auteur Delen Geplaatst: 5 juni 2009 het kán zijn dat er een onderscheid gemaakt wordt in de benaming, dat zie je wel vaker bij klonteringen van providers, zodat soms de nieuwe, en soms de oude van toepassing blijkt. m.a.w. stel thuis de server ook eens in op smtp.online.nl i.p.v. op smtp.wanadoo.nl (of omgekeerd)..... (ik herinner me dat bij zonnet/versatel/tele2 die instelling een wereld van verschil uitmaakte...) Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 5 juni 2009 Auteur Delen Geplaatst: 5 juni 2009 [quote:8faabf13fb="gerben3"]Thuis zit ik op de smtp server van Wanadoo (Orange/online). Op het werk zit ik op de smtp van signet. (mx.signet.nl) Vandaag nog steeds hetzelfde probleem. :cry:[/quote:8faabf13fb]Is die wel vrijgegeven voor het verzenden van niet-signet accounts? Of zit er een wachtwoord op (smtp via authentificatie...) Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 5 juni 2009 Auteur Delen Geplaatst: 5 juni 2009 Bij Online werkt het wel. Ik heb juist een probleem bij het verzenden vanaf signet. ( Het heeft altijd gewerkt) Ik heb daarnaast ook thunderbird geinstalleerd en daar heb ik het zelfde probleem. Het zit dus blijkbaar ergens in het protocol. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 5 juni 2009 Auteur Delen Geplaatst: 5 juni 2009 dat gaat (dus) alleen maar werken als je de smtp van signet in de instellingen zet van álle accounts (behalve gmail, da´s een verhaal apart) Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 5 juni 2009 Auteur Delen Geplaatst: 5 juni 2009 Het zit toch in de SMTP. Ik gebruik Mobile Net Switch om te wisselen tussen de verschillende netwerken waar ik werkzaam ben. Daarbij maak je gebruik van de DynamicSMTP. instelling in je mailaccount. Als ik in de mail account gewoon de SMTP instel van de provider waar ik op dat moment werkzaam ben dan gaat het goed. Ik heb het nu in ieder geval weer werkend. Nu nog uitzoeken waar het in Mobile Net Switch verkeerd gaat. Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen