Ga naar inhoud

Trage IE 8 en Internetsnelheid


Aanbevolen berichten

Begin vorige week kreeg ik middels een Windows Update IE8 aangeleverd. Na een installatieproces van ruim 30 minuten was een en ander gereed. Na een aantal vastlopers van de Browser werkte het eindelijk. Er zijn vooralsnog een 2-tal zaken die me opvallen. Of ze deels het gevolg zijn van deze nieuwe Browser is me nog niet duidelijk. In ieder geval de bijzonder trage opstart van de nieuwe Browser. Pf je moet even geduld hebben zeg voordat de eerste beelden zichtbaar worden! Daarnaast meet ik regelmatig mijn internetsnelheid middels MySpeedtest. Het bevreemdt me dan ook dat die gekelderd is van 12.8 mb naar 8.4 mb. Iemand soortgelijke ervaringen? Of wellicht andere aanbevelingen? Groet, Niek
Link naar reactie
[quote:0cfca976f8="derkdejong"]tja, ik ken er ook een aantal bij wie ie8 voor aanmerkelijke problemen zorgt...... een echte oorzaak kon ik niet achterhalen, maar via het erafhalen van ie8 konden zij weer heel tevreden worden gesteld....[/quote:0cfca976f8] In mijn kennissenkring ,computer vereniging, zijn er haast geen mensen die problemen hebben met IE8 :o Maar wanneer er problemen zijn, kan je altijd nog terug naar IE7 inderdaad.
Link naar reactie
[quote:3571976d21="pdexie"]Heb je toevallig spybot op je pc geïnstalleerd? Zo ja dan binnen spybot immuniseren ongedaan maken.[/quote:3571976d21] @ Pdexie met dank voor je adviezen. Ik heb overigens het probleem ook voorgelegd aan MS. Kreeg netjes vandaag binnen 1 werkdag antwoord. Hun oplossing is (o.a.) om de Browser zonder invoegtoepassingen op te starten. Tot nu toe heb ik meer baat gehad bij de oplossing inzake Spybot. Het ongedaan maken van het immuniseren. Dat is overigens nog een geheel gedoe. Maar ik merk wel dat de Browser sneller aan het worden is. Voor de Internetsnelheid word ik nog apart benaderd door KPN. Overigens ben ik niet de enige met problemen inzake IE 8. Op het HelpMijforum staan er legio! Nogmaals bedankt! Groet, Niek
Link naar reactie
[quote:b8820f9c94="Edouard"]Update je Java platform eens naar nr.14, die is aangepast voor IE8.[/quote:b8820f9c94] Was inderdaad ook een van mijn opties. Is inmiddels gebeurt. De boosdoener was echter Spybot. Mijn dank voor deze tip. Het is inmiddels verholpen. De internetsnelheid is inmiddels opgelost door KPN.
Link naar reactie
Spybot Search & Destroy was hier ook geinstalleerd. Door een versie update is de immunisatie ongedaan gemaakt. Althans dat doet Spybot Search & Destroy je geloven. Contoleer je echter het HOSTS bestand dan blijken alle verwijzingen van de immunisatie daar gewoon nog in te staan. Dat verklaart ook de trage werking van IE8 nadat de immunisatie was opgeheven. (dus niet). Ik heb het probleem opgelost door met Spybot opnieuw te immuniseren en vervolgens na beeindiging van de immunisatie de immunistatie ongedaan te maken. Spybot levert dan netjes het HOST bestand aan zoals het hoort te zijn. IE8 doet het sindsdien sneller.
Link naar reactie
[quote="maverick_45"][quote:b49eae916b="pdexie"]Heb je toevallig spybot op je pc geïnstalleerd? Zo ja dan binnen spybot immuniseren ongedaan maken.[/quote:b49eae916b] Ik had ook met IE7 en helemaal met 8 afgrijselijke opstartproblemen. Na verwijderen Spybot, loopt alles weer vlotjes. Maar wat bedoel je met "immuniseren ongedaan maken"? En hoe doe je dat? Is Adaware voldoende of moet ik ook weer Spybot installeren?
Link naar reactie
Ik had ook last van de trage IE8. SpyBot eraf gegooid; geen verschil, ook niet na opnieuw opstarten. Microsoft Update eens even gedraaid en 14 updates, waaronder één voor IE8, binnengehaald. PC opnieuw opgestart en IE8 eens even geprobeerd en ja hoor, start meteen op. Probleem opgelost. Ik zal Spybot weer installeren, updaten, immuniseren en dan eens kijken of IE8 weer zo traag wordt ;)
Link naar reactie
Spybot S&D heeft de optie om de internet browser passief te immuniseren. Dat resulteert in een groot HOSTS bestand onder windows. Dit zorgt ervoor dat bekende dreigingen worden voorkomen. Als je de immunistie ongedaan maakt, worden alle entries in dat HOSTS bestand onder windows allemaal verwijderd. Als je Spybot S&S zonder immunistatie geinstalleerd hebt, dan heeft dat geen invloed op de performance van je PC. Het HOSTS bestand staat onder beheer van windows. Je kan daar met wat trucjes inkomen. Een eenvoudige manier is om Spybot te installeren, het systeem te Immuniseren en na de Immunisatie deze Immunisatie ongedaan maken. Er zitten boven in het venster van Spybot 2 knoppen die je hiervoor kan aanklikken, 1/. Immuniseren, 2/. Ongedaan maken. Je kan het HOSTS bestand ook opzoeken onder windows en met Kladblok lezen. Als je gewoon wegschrijft in dat bestand, dan wordt dat niet weggeschreven, omdat het bestand gebruikt wordt door windows. Er zijn verschillende manieren om dat HOST bestand handmatig aan te passen. Laat de localhost definitie er in ieder geval instaan.
Link naar reactie
Over het HOSTS bestand vond ik het volgende verhaal. zie: http://www.mvps.org/winhelp2002/restricted.htm Als je hosts.zip download dan kan je dat HOSTS bestand in de plaats zetten van het HOSTS bestand dat je nu gebruikt. De lijst in het zip bestand is echter lang. Als je het HOSTS bestand leeghaalt en alleen de eerste regel met localhost laat staan, dan kan je het batch programma wat in het zip bestand zit, gebruiken om een leeg HOSTS bestand met alleen maar localhost aan te maken. Het bestand dat je nu gebruikt krijgt een aangepaste naam. Je kan dus altijd terug naar waar je al was. Het ingesloten bestand zal met IE8 de PC alleen maar trager maken. Er zijn meerdere programma's die via het HOSTS bestand voor een veiligheidsschil rond je PC zorgen, die haal je dus wel weg ...... als je al die entries weghaalt. Ik heb de batch file nu als noodvoorziening. Immunisering ongedaan maken is dan niet meer nodig..... :D
Link naar reactie
Heb te vroeg victorie gekraait. :cry: Opstarten Van IE8 blijft ontzettend lang duren, en heel wat sites laden veel trager dan met IE7. Heeft waarschijnlijk te maken met mijn wat oudere hardware (Athlon 2400XP cpu en 266MHz geheugen). Heb trouwens hetzelfde probleem na de laatste update van McAfee virusscan; deze vertraagd mijn systeem enorm. McAfee eraf, Avast erop;[i:a1e5b349b8] heb het laatste jaar nog nooit zo snel kunnen werken[/i:a1e5b349b8]. :lol:
Link naar reactie
IE8 laat van McAfee onder Extra/Invoegtoepassingen/Werkbalken onder de keuzeknop Werkbalken en extensies een aantal keuze opties zien. Daar staat McAfee ook onder. De SiteAdvisor, scriptproxy en SiteAdvisor Toolbar heb ik uitgeschakeld bij de wat oudere PC's. McAfee maar ook Norton vreten capaciteit (processor en geheugen). Als je die software uitschakelt heb je een snellere PC. :D Aan de instellingen voor performance voor de hardware configuratie kan je de hele handel nog tunen. In TuneUp Utilities 2009 zit een mogelijkheid om dat allemaal beter in te stellen ...... Dat kan je uitproberen in de probeerperiode van dat programmá.
Link naar reactie
[quote:ce885c1e0c="Goofy44"]IE8 laat van McAfee onder Extra/Invoegtoepassingen/Werkbalken onder de keuzeknop Werkbalken en extensies een aantal keuze opties zien. Daar staat McAfee ook onder. De SiteAdvisor, scriptproxy en SiteAdvisor Toolbar heb ik uitgeschakeld bij de wat oudere PC's. .[/quote:ce885c1e0c] Heb siteadvisor, ouderlijk toezicht, en nog een derde programma waarvan ik de juiste naam niet meer weet; was een soort recovery programma; niet geinstalleerd. Dit helpt de snelheid niet vooruit, en heeft als gevolg dat McAfee steeds zit te "mekkeren" dat je pc onvoldoende beschermt is. Ben momenteel erg tevreden met Avast, en als je de specificaties ervan bekijkt, dan draait hij zelfs nog op W98, mag je dus tellen dat de systeembelasting echt minimaal is.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...