Ga naar inhoud

Dubbel klikken werkt niet, veel geprobeerd.


Aanbevolen berichten

Beste forum leden, Mijn oom kwam met de volgende vraag; - Als ik in windows xp home edition dubbel wil klikken op een map of bestand lukt dat niet. Rechtermuisknop en dan op open klikken lukt wel, maar als ik dan op een gegeven moment op vorrige wil klikken 1x, lukt dat ook niet. Ik heb mijn oom dit allemaal laten proberen; - Systeem herstel, dat lukte niet bij hem omdat hij geen systeem herstel punt had. En hij kon ook op een gegeven moment niet verder. - Start, confugiratie scherm, map opties en kijken of dubbel klikken staat geselecteer. Dat stond bij hem al geselecteerd. Mijn oom kwam weer met het volgende; - Wat ook misschien wel leuk is om te weten, als ik bijvoorbeeld een map open ( rechtsklikken openen etc. ) en 10 foto's erin heb staan. Open ik die, wil ik van foto 1 naar foto 2.. maar dan gaat die automatisch van foto 1 gelijk naar foto 3. Mijn oom gaf wel als goude tip, maar of ik het ernstig moet opvatten? - Het begon allemaal nadat ik een cd'tje erin had gedaan die ik een keer van iemand had gekregen. Hij zei met meerdere systemen ( zoals een cd-speler van radio ) een soort van storing te hebben gehad door die cd. Ik weet niet hoe het met jullie zit, maar wil echt super graag weten wat er nou fout is. Is het echt gewoon storing door die cd waardoor windows xp gewoon opnieuw geïnstalleerd moet worden. Of kan het toch verholpen worden door een instelling te veranderen. Ik zou eigenlijk in eerste instantie opnieuw installeren windows xp aanraden.. maar ik wil echt heel graag weten of het niet gewoon anders kan. Graag hulp!, En alvast bedankt.
Link naar reactie
Precies daar zat ik ook al aan te denken.. Het vervelende is.. ik kan niet bij die computer nu. Ik ga inderdaad eerst simpele dingen proberen uit te voeren zoals andere muis etc. andere poort. Als dat niet heeft geholpen laat ik wel weer wat van me horen in deze topic. Beetje te vroeg gestart sorry :oops:
Link naar reactie
boodha, Niks wijzer van geworden.. maar wat nou het grappige is.. als wij gewoon windows xp installeren.. doet dubbeklikken het toch gewoon. Ik heb die cd aan hem gegeven.. bij mij doet dubbel klikken het wel en bij hem *plotseling* niet meer.. en hij heeft niks met settings etc. zitten kloten.. puur foto's bekijken en muziek opslaan en afspelen. *tip. Hij gebruikt geen internet. Ik vind het echt raar..
Link naar reactie
Wellicht helpen de oplossingen onderin deze thread: http://forums.techguy.org/windows-nt-2000-xp/579999-double-click-does-not-work.html Wat ook nog wel eens kan gebeuren is dat de dubbelklik snelheid in het configuratiescherm overhoop is gehaald. Zet deze even op heel langzaam, toepassen en dan opnieuw op een gemiddelde snelheid. ..
Link naar reactie
hij had dat wel willen doen.. maar kan dat niet.. hij heeft geen herstel punt. - Als ik in windows xp home edition dubbel wil klikken op een map of bestand lukt dat niet. Rechtermuisknop en dan op open klikken lukt wel, maar als ik dan op een gegeven moment op vorrige wil klikken 1x, lukt dat ook niet. Ik heb mijn oom dit allemaal laten proberen; - Systeem herstel, dat lukte niet bij hem omdat hij geen systeem herstel punt had. En hij kon ook op een gegeven moment niet verder. - Start, confugiratie scherm, map opties en kijken of dubbel klikken staat geselecteer. Dat stond bij hem al geselecteerd. Mijn oom kwam weer met het volgende; - Wat ook misschien wel leuk is om te weten, als ik bijvoorbeeld een map open ( rechtsklikken openen etc. ) en 10 foto's erin heb staan. Open ik die, wil ik van foto 1 naar foto 2.. maar dan gaat die automatisch van foto 1 gelijk naar foto 3. Dusja.. het is niet alleen dubbel klikken maar ook 1x op vorrige klikken pakt die niet.. soms iets aanklikken pakt die niet.. aan de muis ligt het niet.. Ik ga even die link bezoeken en kijken.
Link naar reactie
tsjah.. dat moet ik toch echt zelf proberen.. want hij snapt daar niks van natuurlijk.. hij brengt toch binnenkort de pc langs.. dan ga ik die dingen wel opvolgen en proberen. Met helemaal op langzaam zetten etc. heb ik hem ook laten doen.. kwam die ook niet verder mee.. probleem blijft. Idd bedankt voor alle reacties en info. Ik laat wel weer een bericht achter als ik meer weet..
Link naar reactie
Met teamviewer kun je op afstand zijn PC besturen en zaken uitproberen. Is gratis voor privé gebruik en werkt prima door allerlei firewalls en routers. Het client gedeelte is ongeveer 2,5 MB groot, dus dat kun je per email versturen. Als hij dat start, en jij het host gedeelte, geeft hij jouw een gebruikersID en en pincode door die jij weer invult. Dat is alles. Scheelt een hoop rijden en telefoontjes.
Link naar reactie
Dames en heren, Believe it or not.. het is gelukt. EN HOE!? Ik kreeg zo net een telefoontje van mijn oom en die zei het volgende. Nou wes, ik heb is de batterij van mijn muis eruit gehaald en er weer opnieuw in gedaan.. mijn computer opnieuw opgestart. En toen deed die het weer. Leuk hé.. die computers en alle randapperatuur :D Toch super bedankt iedereen! :D
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...