Ga naar inhoud

windows valideren


Aanbevolen berichten

ik heb een laptop gekocht en nu blijkt er geen ligitieme xp versie op te zijn ge-installeerd ik heb wel een ligitieme versie in mijn bezit misschien een domme vraag, maar moet ik voor elke pc een aparte windows versie kopen of kan ik de software van mijn desktop ook voor mijn laptop gebruiken help a.u.b
Link naar reactie
Tja... Een échte legitieme XP moet je kopen. Downloaden kan ook, soms een hack tegen valideren, maar kunnen ook virussen zijn. Is volgens mij illegaal. 8) Linux is gratis, vele versies ervan. Ook mogelijkheid om zelf een te bouwen m.b.v. Linux From Scratch. Zo heb ik mijn Delux Linux, mijn Linuxnamen eindigen altijd op een x.
Link naar reactie
[quote:02c3555ae1="Lord Wodan"]Er zijn hier vast wel mensen met een oude (oem) licentie van home oid. Zet het eens bij te koop gevraagd..[/quote:02c3555ae1] Mijn buren en ik hebben beiden een legale xp home. Kan ik nou uit jouw antwoord opmaken dat als we beiden een nieuwe pc kopen en onze licenties met elkaar wisselen, dat we de oems opnieuw en legaal kunnen installeren? Of is dit een illegale vraag javascript:emoticon(':oops:')
Link naar reactie
Wat je kunt doen, is bij Microsoft informeren naar het kopen van een nieuwe licentie (dus feitelijk een nieuw serienummer voor Windows) en hoeveel dat kost voor Windows XP Home. Je installeert Windows dan met jouw eigen Windows XP-CD en gebruikt het nieuw (en legaal) gekochte nummer om 'm te valideren. Ben je van het gezeur af en heb je voor beide PC's gewoon een geldige licentie.
Link naar reactie
OEM versie mag maar op 1 pc, daar waar ie voor gekocht is, als de hardware teveel veranderd moet je bij micrsoft opnieuw registreren of bijbetalen voor een nieuwe licentie. De retail versie mag je m.i. verplaatsen vd een naar de andere pc, dus niet op 1 pc die uit is en de ander die aan is.... Of je neemt een mooi Linux distro, ben je daar van af....
Link naar reactie
[quote:f8ae2298bb="hg winkelhorst"]ik bezit een legale versie van windows xp PRO[/quote:f8ae2298bb][quote:f8ae2298bb="Lange Pier"]1 licentie geldt voor 1 PC, dus die ene legale is alleen op die PC legaal. Linux is gratis, overigens.[/quote:f8ae2298bb] En die is al gebruikt? je wilt het natuurlijk niet lezen maar 1 x gebruikt kun je die wel op een andere PC gebruiken maar niet legaal.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...