Ga naar inhoud

explorer.exe


Aanbevolen berichten

hallo allemaal, sinds gisteravond liep mijn internet opeens erg traag. Bij speedtest.nl bleek dat ik download met 30kbps. Na wat rondgekeken te hebben zag ik in taakbeheer dat explorer.exe en svchost.exe van SYSTEM respectivelijk 183 en 144 mb geheugen gebruiken, en zo goed als 0 cpu. Ik heb dit nog nooit gehad, en vroeg me af of ik hier iets aan kan/moet doen, en of het invloed heeft op mijn download snelheid. ik gebruik windows vista ultimate 64bit en heb 4gb ram. b.v.d.
Link naar reactie
ik heb ze alle 4 gedraaid, en net mijn computer opnieuw opgestart. de programma's hebben wel wat cookies gevonden, maar volgens mij niks ernstigs. Ik download nu een moederbord driver van nvidia, ongeveer 51,6kbps. overigens is er nog een tweede svchost.exe bijgekomen in de top, met 105 mb. ik heb ook nog bij msconfig zo goed als alles uitgeschakeld, behalve dingen die ik echt niet kan missen zoals nvidia driver display en logitech setpoint (voor mn muis). firewalls enzo staan nu dus ook uit. ik heb ook een volledige virusscan gedaan van AVG free, leverde niks op. en ik heb gekeken waar de svchost.exe staat, en die staat gewoon in de windows/system32 ik weet niet meer zo goed wat ik moet doen. verder, er is gisteren een nieuwe printer in het netwerk geinstalleerd, ik heb hem toegevoegd en ik kan printen, net als andere computers in het netwerk. De andere computers hebben geen last van traag internet of hoog geheugen gebruik door explorer/svchost ik hoor verder niets in de computer, behalve de fans, en het lampje dat aangeeft of hij iets aan het doen is brandt ook niet, misschien 1 keer in 10 seconden. update: moederbord driver geinstalleerd, geen verandering.
Link naar reactie
oke, ik heb een kleine doorbraak gemaakt. ten eerste is het explorer.exe geheugen gebruik gedaald naar 16mb, perfect dus :) en mijn download snelheid is verdubbeld naar 75 kbps, alleen is dit nog steeds 1/10 van wat ik normaal heb. wat ik heb gedaan is alle nvidia drivers behalve de beeldscherm driver gedeinstalleerd. terwijl ik dit typ is de computer allemaal geluiden aan het maken die, denk ik, hardeschijf gerelateerd zijn, en het lampje waarvan ik de naam niet weet, die aangeeft of hij iets aan het doen is brand nu constant. de geluiden zijn inmiddels opgehouden, maar het lampje brandt nog steeds. cpu gebruik is 4% en fysiek geheugen 39%. svchost.exe staat nog steeds op 141 mb, eerstvolgende is dwm.exe met 40 mb. (lijkt me normaal) heeft iemand nog suggesties? update: zodra ik een programma opstartte kwam explorer.exe weer tevoorschijn, 110mb. het lampje is nu wel uit. Ik denk wel dat het download probleem bij svchost.exe ligt. Ik heb de neiging het proces te beeindigen om te kijken wat er gebeurt, tenzij iemand daar tegen is =)
Link naar reactie
oke, ik ben er zelf achter gekomen hoe dat allemaal kwam. explorer.exe heeft blijkbaar +- 100 mb nodig voor windows dreamscene, bewegende achtergrond. Zodra ik dit uitschakel, staat explorer.exe op 19mb. svchost stond zo hoog door superfetch, een nieuwe service in vista die programma's extra snel laad, ofzo. ik heb de service uitgeschakeld met msconfig, en svchost.exe staat nu op 28mb. Helaas is mijn internet nog steeds 1/10 van wat het normaal gesproken was, iemand nog suggesties?
Link naar reactie
Ik denk eerlijk gezegd niet dat de snelheid van je internetverbinding iets te maken kan hebben met de twee processen explorer.exe en svchost.exe. Het zou wel zoals eerder gezegd een computerziekte (virusje) kunnen zijn, ook antivirusprogramma's vinden niet alles. Heb je de snelheid tussen twee computers in het netwerk al getest? Als die op normale snelheid zit zoals het hoort ligt het in ieder geval niet aan je netwerkkaartje of het "netwerkgedeelte" van je moederbord die in je PC zit. Groeten, Koen
Link naar reactie
@ gerben, ik heb het ondertussen weer aangezet, omdat ik geen last heb van het geheugen gebruik, maar meer van de download snelheid. En ik dacht dat het met elkaar te maken had, weet het niet zeker. @ koen, het zou kunnen dat er een virus in zit of spyware, maar ik heb ongeveer 10 verschillende programma's gedownload om mn computer te scannen, zonder resultaat. En ik heb gekeken, op een andere draadloze computer (XP) is de snelheid ongeveer 800kbps. Ik heb ook draadloos, maar dus vista 64bit en de snelheid is ongeveer 70 kbps. ik ben nu servicepack 2 aan het downloaden voor vista64bit van de microsoft site, sinds gisteren uit. misschien dat dat helpt. Daarna ga ik de driver van mn adapter maar herinstalleren, als de servicepack niet werkt. en misschien niet geheel onbelangrijk, de zaterdag dat ik klachten kreeg hebben we net een HP printer/fax combinatie aangesloten op het netwerk. Daar heb ik geen problemen mee, kan gewoon printen.
Link naar reactie
Ik heb net servicepack 2 geinstalleerd, zonder resultaat (qua snelheid dan) En ik heb niet echt de mogelijkheid een kabel te gebruiken, 1 omdat ik niet zo'n lange kabel heb, 2 omdat ik de draadloze adapter niet voor niks heb gekocht (hoop ik) Ik ga nu proberen om de driver opnieuw te installeren, als dat niet lukt ga ik morgen de fax/printer eruit gooien, en als dat niet lukt ga ik windows opnieuw installeren...
Link naar reactie
Das een mooi programma, op dit moment zijn er 5 netwerken, mijn netwerk zit op -50 dB en de rest op -85, en geen van de grafieken overlapt of raakt de mijne. Lijkt mij goed... Verder heb ik een nieuw windows account aangemaakt om te kijken of het aan profiel instellingen ligt, maar ook daar zit ik rond de 80 kbps. valt me wel op dat mijn grafiek geheel horizontaal is, terwijl de andere zigzaggen. Betekent dit stabiel of geen activiteit?
Link naar reactie
hmm oke, ik heb gisteren mijn driver opnieuw geinstalleerd, en nu doet hij helemaal niets meer. Dus totaal geen internet, ik maak deze post op een andere computer. Ik ga niet eens meer de moeite doen om er iets aan te veranderen, van 't weekend mn harde schijf formatteren en opnieuw windows installeren. iig bedankt voor jullie suggesties.
Link naar reactie
  • 3 weken later...
dus... ik heb nu windows 7 64 bit, maar nog steeds 80 kbps :S oftewel, het ligt dus aan de router of de adapter... ik heb vanmiddag een lankabel geprobeerd, en inderdaad had ik daar wel 800 kbps ipv 80. geen flauw idee wat er fout is, maar blijkbaar is er dus iets niet goed met de netwerk adapter, nieuwe kopen dus maar. kan een 802.11n adapter werken met een 802.11g router?
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...