Ga naar inhoud

Grootte back-up bestand wijkt af van oorspronkelijke grootte


Aanbevolen berichten

Ik heb via Bureau-accessoires -> systeemwerkset -> backup een backup gemaakt van de C:-schijf de D:-schijf en het bureaublad. Nu is de grootte van de backup kleiner dan de gebruikte ruimte op de C: en D: schijf. Is dit normaal? Gebruikte grootte op C: en D: samen is circa 47 GB. De grootte van de backup is 46... Alvast bedankt voor jullie reacties!
Link naar reactie
[quote:0a2cc7803e="gerben"]Kan zijn dat bepaalde overbodige bestanden zijn overgeslagen. Als je gebruikmaakt van een echt backupprogramma, is de backup soms minder dan de helft in grootte van de oorspronkelijke bestanden.[/quote:0a2cc7803e] Ok, dus gezien het geringe verschil van 1 GB is het verantwoord om met formatteren te beginnen? Want dat is eigenlijk de vervolgstap die ik wil maken....
Link naar reactie
[quote:e46a204a4a="gerben"]Ik zou toch liever een image backup hebben van de boot/windows partitie. http://www.paragon-software.com/home/db-express/index.html[/quote:e46a204a4a] - Maakt dit programma meteen een image als ik de backup-optie kies? of dien ik een bepaalde optie aan te vinken? - Moet de image even groot zijn als de grootte van de bestanden waarvan een backup wordt gemaakt? of ziet er wederom verschil in groottes? Alvast bedankt voor jullie reactie!
Link naar reactie
[quote:f27ab1501c="gerben"]Een image is een kopie van de schijf (of partitie), die je backupt. Paragon maakt alleen maar image backups. Paragon comprimeert en slaat overbodige bestanden (page file etc.) over.[/quote:f27ab1501c] Oke, dus als ik paragon draai en een kopie van mijn partities maak, dan kan ik met een gerust hart overgaan tot formatteren?
Link naar reactie
  • 3 weken later...

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...