Ga naar inhoud

Linux bestanden in vista openen lukt niet!!!DRINGEND!!!


Aanbevolen berichten

Hallo, Ik heb vandaag linux geinstalleerd, in heb mijn 500 gb toshiba externe hdd (voor back-up) gebruikt om bestanden te gebruiken. Nou bevalt linux mij niet goed en heb ik weer vista geinstalleerd, maar nu wil ik de toshiba hdd weer gebruiken op vista, maar dan geeft ie aan dat hij niet kan worden geopend en/of dat het bestand beschadigd is, terwijl hij het wel gewoon op linux doet! Wat moet ik doen, ZEER DRINGEND, want anders zijn al mijn afbeeldingen, muziek, downloads, games, videos oftwel alles verloren, dus: alle mogelijkheden zijn welkom!!! Ps. linux heeft wel een paar mappen aangemaakt op mijn toshiba zoals: recicle bin (zo iets in die richting) is het mogelijk dat linux en windows elkaar ''bijten''? Zo ja, wie is dan de veroorzaker? Ik denk linux omdat die bestanden op mijn externe schijf heeft gezet! Alvast heel erg bedankt
Link naar reactie
[quote:9ac549b7f4="GD1972"]is de USB drive niet te mounten via apparaatbeheer?[/quote:9ac549b7f4] nee, ik heb gedaan - computerbeheer - schijfbeheer - schijf (d): hoort toshiba te staan, maar als ik rechtermuisknop doe en openen of verkennen, geeft ie allebei de foutmeldingen: D:/ is niet toegankelijk. Bestand of map is beschadigd en onleesbaar
Link naar reactie
http://www.cgsecurity.org/wiki/TestDisk Probeer het eens met TestDisk, No log, schijf aangeven, Proceed, Intel, Analyse, Quick Search, Y or N, Continue, worden daar partities in het groen weergegeven? Overigens zijn vrijwel alle vragen "dringend", dat geeft geen recht op een speciale behandeling op een gratis help forum. :roll:
Link naar reactie
[quote:0fec986f8e="GD1972"]eigenlijk net zoals in Windows,, apparaat afmelden en rejecten.. danwel unmounten. maar goed,, je hebt nu al Vista[/quote:0fec986f8e] als het moet wil ikook wel weer linux installeren, ik heb toch nog niks op vista gedaan oja, goed dat je zo goed meedenkt, ik moet de bestanden terug krijgen, desnoods ga ik naar een computerwinkel
Link naar reactie
[quote:85728c7b10="Lange Pier"]http://www.cgsecurity.org/wiki/TestDisk Probeer het eens met TestDisk, No log, schijf aangeven, Proceed, Intel, Analyse, Quick Search, Y or N, Continue, worden daar partities in het groen weergegeven? Overigens zijn vrijwel alle vragen "dringend", dat geeft geen recht op een speciale behandeling op een gratis help forum. :roll:[/quote:85728c7b10] oke ga ik proberen, maar dan even met mijn vader, voor als ik het nog erger maak :(
Link naar reactie
[quote:5d31cba510="rikt45"][quote:5d31cba510="GD1972"]hd niet geformateerd in linux oid?[/quote:5d31cba510] nou, ik ga hem zeker niet fomatteren! :([/quote:5d31cba510] Hij bedoelt dat Linux een eigen bestandssysteem heeft: ext2 of 3. Windows kan die niet berijken. Linux kan wel NTFS of FAT lezen.
Link naar reactie
[quote:b31173d46e="Master Online"][quote:b31173d46e="rikt45"][quote:b31173d46e="GD1972"]hd niet geformateerd in linux oid?[/quote:b31173d46e] nou, ik ga hem zeker niet fomatteren! :([/quote:b31173d46e] Hij bedoelt dat Linux een eigen bestandssysteem heeft: ext2 of 3. Windows kan die niet berijken. Linux kan wel NTFS of FAT lezen.[/quote:b31173d46e] oke, en hoe kan ik dat via linux weer omdraaien?
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...