Ga naar inhoud

XP start op met "Loading"


Aanbevolen berichten

Sinds een paar weken. als ik XP Home SP3 opstart, is het eerste wat ik zie nadat de achtergrond is ingeladen een klein windowtje met in de titelbalk: "Loading". In het schermpje zelf staat niets. Daarna lijkt de computer normaal te werken. Ik hou echter niet van dingen die uit zichzelf opstarten. In Start > Programma's > Opstarten staat niets. Hoe kan ik erachter komen wat er wordt geladen? Ik wil namelijk dit gebeuren ongedaan maken.
Link naar reactie
Nou inderdaad, er kwamen IEXPLORE.EXE toepassingsfouten bij en nog meer ellende. Hoewel ik mijn computer goed bescherm heb ik toch maar het zekere voor het onzekere genomen (moest er toch weer eens van komen) en heb de hele boel van voren af aan geinstalleerd. Kostte me de hele dag maar lost wel (hoe kan het ook anders) het probleem op. Bedankt voor je reaktie.
Link naar reactie
Ik kom het hier vaak tegen; Windows opnieuw installeren bij een infectie. Misschien ben ik een uitzondering, maar hier draait WinXP reeds zes jaar zonder herinstallatie. En ja, ik heb virussen, trojaanse paarden ,spyware , en andere rommel op mijn harde schijf gehad. Punt is dat je "anti-rommel" software moet geinstalleert hebben, deze updaten en regelmatig gebruiken, om onheil buiten te houden. Je hoeft zelfs niet te betalen voor goede anti-soft programma's. Malwarebytes Spywareblaster Avast Adaware Spybot en nog veel meer. Als je deze uptodate houdt, kan je zowat alle problemen voorkomen/oplossen.
Link naar reactie
Probleem was dat hier zich dingen gingen afspelen als het melden van fouten in Internet Exploder, hoewel ik de IE browser haast nooit gebruik (want FireFox) maar ondanks dat kwamen er meldingen als "kan de toepassing niet juist initialiseren (0XC0000142) en twee van de vier accounts op de machine liepen geheel vast. Ik weet niet of e.e.a. met elkaar te maken had maar ik had weinig keuze. Een andere machine, waar alleen IK op werk, draait inderdaad ook al jaren zonder herinstallatie dus het kan inderdaad wel.
Link naar reactie
  • 2 weken later...

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...