Ga naar inhoud

Inbox van Email in de fout


Aanbevolen berichten

Al een tijdje is Windows aan het zeiken om de mailboxen te comprimeren. Dat wil ik niet. Dus normaal druk ik op Cancel. Aanvinken van het hokje "Don't show this message again" helpt geen zier: het blijft terugkomen. Nu sloot mijn zoon de computer af en gaf Ok om te comprimeren. Ik heb onmiddellijk op Cancel gedrukt. Nu blijk ik twee inboxen te hebben, de oude van > 47MB (inbox (1).dbx) en een nieuwe 523 KB met een enkele mails (inbox.dbx). De oude is niet zichtbaar als ik OE (V6) start. Hoe voeg ik deze twee weer samen? MVG perloc
Link naar reactie
andre: dank voor de tip. Zal ik gebruiken als het in de toekomst nog eens optreedt. Maar importeren heb ik uiteraard geprobeerd! Ik krijg de melding: "No messages can be found in this folder blablabla OK" Ik heb er speciaal een folder voor aangemaakt en daar de inbox.dbx ingezet. Wat ik ook vreemd vind is dat de inbox folder nu inbox (1).dbx heet terwijl de foldertree in OE gewoon Inbox vermeldt. perloc
Link naar reactie
Het kan zijn dat de huidige Inbox.dbx (of ander *.dbx) corrupt is geraakt. Een reparatie geschiet door het geheel verwijderen van deze Inbox.dbx (cq alle *.dbx) Uiteraard vooraf een back-up en na verwijderen van de *.dbx, Outlook Express opstarten en de mappen éénmaal openen om ze weer actief te maken. Daarna pas de back-up importeren. Zie ook: http://support.microsoft.com/kb/270670/nl http://forum.computertotaal.nl/phpBB/viewtopic.php?t=182479 Wat het "comprimeren" betreft, daar kom je niet vanaf. Doe het desnoods handmatig vanuit OE zelf. Zorg daarbij dat OE Off line staat. comprimeren Compacting Compact Check Count http://forum.computertotaal.nl/phpBB/viewtopic.php?t=199864
Link naar reactie
Over dat comprimeren zijn al minstens honderd vragen gesteld op dit forum en een veelvoud er van aan antwoorden. Zoek maar even voor een uitvoerige uitleg. Zit gewoon ingebakken in Outlook Express, gebeurt om de 100 sessies. Kom je ook niet vanaf, tenzij je het tussentijds af en toe handmatig doet. Waarom zou je dit niet willen? Is geen enkel zinnige reden voor te bedenken, het doet niets anders het definitief opruimen van de verwijderde berichten zodat de dbx-files niet nodeloos maar aangroeien.
Link naar reactie
J. de Boer: .... al was het alleen al omdat ik mijn verwijderde berichten niet definitief wil opruimen. Als ik die kwijt wil zal ik dat wel handmatig doen. Dat kan namelijk ook. Buiten dat zie ik geen noodzaak om de zaak in te krimpen met die grote HD's (> 1 TB) van tegenwoordig. En ik ben steeds maar bang ZOALS NU IS GEGAAN, IK KAN NOG STEEDS MIJN BERICHTEN VAN DE LAATSTE TIJD IN OE NIET MEER LEZEN!, DAT MET DAT OPRUIMEN IETS MIS GAAT!!! En daarbij ben ik benauwd dat de berichten na het opruimen in een tekstverwerker niet meer leesbaar zijn. Wil je nog meer redenen?? Als laatste zou ik willen opmerken dat geen advies is gevraagd over het nut van dat opruimen. In Windows kun je enorm veel instellen. Dat vind ik de kracht van dit systeem. Maar de zwakte is dat er ook enorm veel ongevraagde "gedienstigheid" in zit, die vaak moeizaam en soms helemaal niet is te vermijden. Zoals dit bijvoorbeeld. perloc
Link naar reactie
Beste Perloc, dan iets uitgebreider, omdat ik de indruk krijg dat een en ander toch niet helemaal juist wordt geïnterpreteerd. Daarnaast verrichtte je een handeling die voor het systeem nogal verwarrend was. Ongelukje natuurlijk, maar als dit achterwege was gelaten, dan was er niets aan de hand geweest. Met de nog wel aanwezige berichten gebeurt absoluut niets, het zijn alleen de verwijderde berichten die [u:0d944f657a]niet meer zichtbaar zijn[/u:0d944f657a] maar t.g.v. de databasestructuur op de achtergrond nog wel aanwezig. Dus niet te verwarren met de map Verwijderde items, daar heeft het niets mee te maken. Alleen met speciale software kun je die berichten nog terughalen, standaard niet. Ze kunnen op den duur onnodig veel ruimte innemen waar je niets aan hebt, in tegendeel, ze kunnen je systeem als ze eindeloos blijven staan behoorlijk vertragen. Maar hoe dan ook, als je dit niet wilt zul je dat comprimeren handmatig moeten doen, of je zet heel regelmatig in het register de teller even op nul zodat hij nooit op 100 komt te staan, [u:0d944f657a]andere mogelijkheden heb je niet in Windows al zou je dat nog zo graag willen[/u:0d944f657a]. Even een heel klein stukje historie. Vroeger voordat XP SP2 verscheen was het zo dat Outlook Express pas met het advies kwam om te comprimeren op het moment dat de dbx-mappen samen een zekere (instelbare) afmeting hadden bereikt. Door een later gerepareerde bug kon het dan te laat zijn, waardoor er meer werd opgeruimd dan werd bedoeld. Veel gebruikers kenden die optie van af en toe handmatig opruimen niet, hetgeen regelmatig leidde tot deze problemen. Vandaar dat met SP2 deze één keer per 100 sessies verscheen. Had je dit als "Oude rot" nog niet eerder ontdekt? Want het zit al heel lang in OE.
Link naar reactie
Tja, we kunnen hierover blijven discusseren maar dat brengt me geen stap verder bij de oplossing van mijn probleem. Normaal treedt dit natuurlijk niet op en het is inderdaad een ongelukje. De berichten zijn er allemaal nog, want dat kan ik zien in een tekstverwerker, maar dat oogt nogal rommelig. OE weigert de "oude" inbox.dbx te importeren. Dus de vraag was hoe die wél kunnen worden geimporteerd. Ik ruim ongeveer om het jaar mijn inbox tot het huidige jaar op en zet dat op een CD/DVD. Dus die kan ik altijd weer (tijdelijk) importeren als ik er iets van nodig heb. (Heb ik al verschillende keren gedaan.) Alleen na die mislukte "squeez" actie van OE is de zaak in het honderd gelopen. Ik zal nog een en ander uitproberen maar ik heb de laatste dagen nauwelijks tijd gehad om hier aandacht aan te besteden. Dus ik zoek nog een oplossing, die misschien in een van bovenstaande berichten is gegeven. Maar zoals gezegd, op dit moment weinig tijd. Vanaf zondag weer... MVG perloc
Link naar reactie
Genoeg over het comprimeren, lijkt me nu wel duidelijk gemaakt. Blijft over het importeren. Misschien weet je wat ik nu uiteenzet wel, maar dan hebben anderen er wellicht iets aan. Er zijn twee manieren van importeren. De ene bestaat uit echt importeren, via de daartoe bestemde functie in Outlook Express. Maar dat gaat niet zonder slag of stoot, want die functie werkt niet op losse dbx-files, maar alleen op een complete set waarvan met name de file folders.dbx deel van uitmaakt. Ontbreekt die en heb je alleen maar een losse dbx-file, dan werkt dit niet. De methode die dan werkt is (mits deze niet verminkt is) om die losse file een andere naam te geven, uiteraard met de extensie dbx. En dan komt het, maak in Outlook Express een map aan [u:67e32265f7]naast[/u:67e32265f7] de bestaande Postvak in enz. met exact de naam die je hebt gekozen (zonder extensie .dbx). Ga even in die nog lege map staan en sluit OE. Sleep nu die bewuste dbx-file naar de bestaande archieflokatie. Wat nu volgt is zoals te verwachten de melding dat de map al bestaat met de vraag of deze overschreven moet worden. Klik op Ja en het moet klaar zijn, wederom mits de file niet verminkt is. Als je de berichten veilig stelt, kun je sowieso na eerst sluiten van OE standaard dbx-files volledig wissen. Na opnieuw openen van OE worden ze automatisch nieuw en clean aangemaakt met de correcte namen zoals Postvak in etc.
Link naar reactie
J. de Boer: Gewoon importeren lukt niet. OE blijft weigeren. Wat ik daarna heb geprobeerd is: 1: Move alle OE boxen naar een folder Temp 2: Start OE 3: Importeer de folders van de folder Temp. Dat ging wel voor de sent items and de deleted items, maar de hele inbox is leeg!! Dus ook de mails die in inbox stonden (ge-popt na de comprimeer ramp) alswel de mails voor de comprimeer ramp zijn niet meer aanwezig. Toen heb ik de tweede keuze gedaan met de naamswijziging. Dat is gelukt, dus wat heb ik nu in OE: 1: inbox - leeg 2. inboxOld (1) met de mails voor die mislukte comprimeer actie Wat nog ontbreekt is de inbox met mails ná de mislukte compr. actie. Dus ik heb het verhaal nogmaals gedaan voor de laatste mails met de naam 3. inboxNew Daarmee heb ik wel drie mail inboxen. What a mess.... Ik vrees dat ik hiermee zal moeten leven, maar ik kan wel alle mails normaal lezen. Ik vind wel dat aan dit mailprogramma nog wel het een en ander zou kunnen worden verbeterd, zoals ondermeer de import kwestie!! Dan voor je assistentie perloc P.s. wat ik bedenk is het volgende: je kunt mails van de ene box naar de andere verhuizen (move to folder....). Zou op deze manier niet alle inbox mails kunnen worden verenigd?
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...