Ga naar inhoud

Na installatie van XP Pro geen video, multimedia noch ethern


Aanbevolen berichten

Ik kreeg een schone Dell Optiplex GX260 in handen. Ik heb daar XP Pro op geïnstalleerd en dat leek allemaal normaal goed te gaan. Echter als het systeem uiteindelijk voor het eerst opstart komt de boodschap dat het nog automatisch de juiste scherm-instelling zal instellen maar blijkbaar lukt hem dat niet want daarna is de resolutie 640x480 pixels en de kleurkwaliteit laagts (4bits) EN dit is ook niet te veranderen door mij. Onder Systeem, apparaatbeheer staan ook bij 'Overige apparaten' drie gele vraagtekens. Voor Ethernet controller, multimedia-audiocontroller en videocontroller (VGA compatibel). Het zogenaamd bijwerken van de benodigde software (met ook de installatiedisk nog in het CD station) voor deze controllers/hardware vindt ook nergens juiste drivers!?!?! Die hadden toch al ergens moeten staan? Nogmaals, tijdens het installeren leek alles goed te gaan, geen foutboodschappen of iets dergelijks maar blijkbaar zijn (een aantal) systeeminstellingen niet doorgegaan. WAT kan ik hier aan doen?
Link naar reactie
[quote:f1c6ad3992="pdexie"]Hier de drivers downloaden : http://support.dell.com/support/downloads/driverslist.aspx?os=WW1&osl=DU&catid=-1&impid=-1&servicetag=&SystemID=PLX_PNT_P4_GX260&hidos=WW1&hidlang=en&TabIndex=[/quote:f1c6ad3992] Hartelijk dank! Inderdaad heb ik daar enkele drivers vandaan gehaald en inmiddels heb ik al mijn vraagtekens weggewerkt. Het bevreemdde me dat dat voor DELL nodig is, maar ik zag dat ik in het verleden ook al eens een paar drivers voor DELL heb moeten downloaden (ik kreeg namelijk nu nnn(2) versies in mijn download-map. Dat was ik blijkbaar allang vergeten. Maar alles is nu weer naar tevredenheid operationeel. Nogmaals dank voor de tip.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...