Ga naar inhoud

Windows XP herinstalleren met zelfgemaakte herstel-cd's?


Aanbevolen berichten

Kan ik Windows XP opnieuw installeren met zelfgemaakte herstel-cd's? Ik moet mogelijk mijn Windows XP opnieuw installeren, want mijn computer is vreselijk traag geworden. Ik heb mijn computer ongeveer vijf jaar geleden nieuw gekocht. Toen zat er al Windows XP op. Maar er zat toen geen herstel-cd bij van Windows XP. Ik heb daarom zelf herstel-cd's oftewel recovery-cd's van Windows XP gemaakt. Dat heb ik gedaan, vlak nadat ik een nieuwe harde schijf had gekregen, waarop Windows XP was geïnstalleerd door de computerreparateur. Dat was nadat mijn aanvankelijke harde schijf onherstelbaar was beschadigd. Ik heb onlangs al een backup gemaakt op een USB-stick van mijn bestanden. Bedankt voor julie antwoorden.
Link naar reactie
[quote:13e0e42256="The Dragon"]Heeft u nog wel een licentiesticker van XP? Een goede "cleanup"van xp wil ook nog wel eens helpen. :o[/quote:13e0e42256] Achterop mijn computer zit een nogal 'dikke' geplastificeerde gekleurde sticker. Daarop staat de naam van mijn computerwinkel plus: 'Windows XP Home Edition'. Op die sticker staat ook een streepjescode, een hologram en verschillende nummers en/of lettercodes. Is dat de licentie-sticker die je bedoelt? Bedoel je met een 'cleanup' een antispyware-programma? Ik heb mijn pc pas met AdAware gescand en een paar maanden geleden met verschillende andere antispyware-programma's. Standaard heb ik een betaald antivirus-programma inclusief firewall draaien van Kaspersky.
Link naar reactie
[quote:e6a323253f="Lord Wodan"]Wel belangrijk is het dat je je licentie key hebt inderdaad, als je die niet hebt, kan je die wel weer terughalen uit je huidige windows. Daar zijn tooltjes voor.[/quote:e6a323253f]Je bedoelt een soort registratienummer van mijn Windows XP-licentie? Hoe kan ik die cijfer/lettercode lezen in mijn Windows?
Link naar reactie
[quote:d620df3e88="gerben"]Hiermee kun je je eigen key's van windows en office wel lezen: http://www.magicaljellybean.com/keyfinder.shtml[/quote:d620df3e88]Hartelijk bedankt. Dat programma Magical Jelly Bean geeft een code van 25 cijfers en letters, verdeeld over vijf groepjes van vijf. Die code heb ik opgeschreven. Ik vermoed dat dat de licentie-code is van mijn Windows XP. Die code is trouwens niet dezelfde als de code op de sticker achterop mijn pc.
Link naar reactie
Ik heb een backup gemaakt op een USB-stick van al mijn oude emails, bladwijzers, tekstbestanden en afbeeldingen. Ik heb ook een installatie-cd plus bijbehorende licentiecode gevonden van mijn beveiligingssoftware, want die moet ik na de herinstallatie van Windows XP ook opnieuw installeren. En ik heb een installatie-cd gevonden van het kabelbedrijf dat mij internettoegang levert, plus de bijbehorende activatiecodes. Heb ik nu alle nodige voorbereidingen getroffen voor herinstallatie van Windows XP?
Link naar reactie
Ik maak zelf altijd een image backup van de bestaande installatie. Dan kun je er later altijd nog een bestandje uitvissen, mocht dat nodig zijn. Of de bestaande installatie herstellen, als de nieuwe niet lukt. Die cd van je kabelbedrijf zou ik niet gebruiken. Normaliter heb je daarvoor geen speciale software nodig. Soms alleen een bepaalde computernaam en -werkgroep.
Link naar reactie
[quote:29373886ab="gerben"]Ik maak zelf altijd een image backup van de bestaande installatie. Dan kun je er later altijd nog een bestandje uitvissen, mocht dat nodig zijn. Of de bestaande installatie herstellen, als de nieuwe niet lukt.[/quote:29373886ab]Een image backup op een extrne harde schijf lijkt me wel een veilige oplossing, maar dan worden mijn computeractiviteiten nóg ongewikkelder, en ik vind computeren nu al vaak veel te moeilijk en te tijdrovend. Bovendien wil ik sowieso ook backups blijven maken van mijn tekstbestanden op USB-sticks, omdat die bij een eventuele inbraak niet zo snel worden gestolen als een externe harde schijf, denk ik. En ik wil voorkomen dat zowel mijn pc als mijn externe backups worden gestolen bij een eventuele inbraak.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...