Ga naar inhoud

xpsp3 herkent geen externe harddisk


Aanbevolen berichten

Ik heb via de dell site de laatse chipset drivers gekopieerd. Verschillende usb poorten geprobeerd. In schijfbeheer zie ik de usbdisk wel maar hij wil er geen letter aan koppelen automatisch. Als ik dit wel doe zie ik als ik ga verkennen vanuit schijfbeheer heel kort de inhoud en daarna is die weer weg. Het lijkt er op of dat die aan een USB 2 apparaat geen letter kan koppelen en b.v. aan een usbstick weer wel (raar maar waar).
Link naar reactie
Kan je niet in schijfbeheer een letter koppelen aan de USB schijf (of had je dat juist wel al gedaan, was me niet helemaal duidelijk)? Heb je hem ook eens aan een andere PC gehangen? Werken andere externe harddisks of USB sticks wel? [i] Het ligt echt aan de PC en niet aan de externe harddisk. Kan er wel een letter aan koppelen in schijfbeheer maar deze wordt in de verkenner niet overgenomen.
Link naar reactie
wat soms wil helpen bij dit soort vage usb-klachten (alles wordt herkend behalve het ding wat jij nodig hebt) is deze work around: - koppel alle usb-aparaten af - configuratiescherm - systeem - hardware - apparaatbeheer - als kruisje voor 1 usb-vermelding, dan openklikken zodat je een reeks usb-dingen ziet. - selecteer de bovenste ervan, klik rechts en kies voor ´verwijderen´ cq ´installatie ongedaan maken´ - werk zo alle usbvermeldingen af - herstart de pc, waarna alle usb-dingen opnieuw in windows worden geïnstalleerd. - daarna zouden alle apparaten (een voor een aankoppelen!) weer herkend moeten worden. nb: onder sommige vista´s wordt meteen de poort opnieuw geinstalleerd, dus zonder herstart. dat merk je wel aan de acties die de pc uitvoert dan. werk wél alle usb-vermeldingen af op die wijze.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...