Ga naar inhoud

Veilige modus in Vista uitschakelen ??


Aanbevolen berichten

Best forum, Ik had Vista gestart in veilige modus, systeem herstel gedaan, wilde weer terug naar normale modus. Maar nu wil het systeem niet meer terug naar normale modus. Blijft nu bij selectief opstarten, als ik dan normale modus aanklik, verschijnt automisch het veilige modus vinkje in MSconfig. IK kom dus niet meer uit selectief opstarten en krijg dus niet alle stuurprogramma's geladen. Wie o wie kan mij hieruit helpen aub.
Link naar reactie
Deze vinkjes staan aan bij selectief starten, bij normaal starten zijn er geen vinkjes op dat tabblad. Wanneer ik nu normaal starten aanklik, gaat er automatisch een vinkje aan bij veilige modus op het tweede tabblad , dit heet computer opstarten. Ik krijg dus het vinkje bij veilige modus niet weg, indien ik op normaal starten klik. Ook niet bij F8, bv windows normaal starten, komt die gelijk in veilige modus.??
Link naar reactie
Aha, Maar na deze gebeurtenissen ben ik de kleur van mijn side bar kwijt en van mijn taakbalk. Ik dacht dit terug te krijgen door op normaal starten te klikken, maar zoals gezegd kan ik dus niet meer normaal starten. ER worden dus nu niet alle stuurprogramma's geladen en daarom mis ik de kleuren??
Link naar reactie
Omdat ik van de updates van 5 mei afwilde, daar zat oa IE8 in en update voor office 2007 die ik niet heb. Dit systeem herstel werkte eerst niet, toen in veilige modus, herstel werkte toe wel. Daarna dus de bovengenoemde verschijnselen. Ik zit nu met een witte side bar en een een witte taakbalk. Het moet toch mogelijk zijn om in de normale modus te starten zonder dat dan automatisch de veilge modus wordt geactiveerd?
Link naar reactie
Herstel CD is zelf gemaakt, het is een HP laptop, maar voordat ik zoiets ga doen, zal ik eerst proberen het systeem weer te herstellen naar de situatie van vandaag, voordat ik begon met een herstel naar 04/05. In ieder geval bedankt tot dusver voor de vlotte antwoorden, ik laat het weten of ik hem terug krijg naar 11/05. Als dit lukt, dan haal de de update IE8 en office 2007 er individueel er af. Ik begrijp uit een andere topic van mij dat ik dan IE7 gewoon weer terug krijg. http://forum.computertotaal.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=199998 Laatste reactie in deze topic.
Link naar reactie
Dat ga ik dan eerst morgen proberen, nu zit mijn vrouw op de laptop en die is woedend omdat ik iets 'verziekt 'zou hebben. :oops: Ik laat het weten, ook denk ik dat de reden voor de selectieve opstart is omdat er ergens iets uitgeschakeld staat, een service of een programma start. daarom krijg ik hem niet in de normale opstart. Waarschijnlijk staat bij u ook iets uitgeschakeld, vandaar de selectieve opstart. Verder werkt alles goed op het ding, alleen een witte side / taak balk :evil:
Link naar reactie
@ The Dragon, Daar ben ik weer, heeft even geduurd voor ik bij de Laptop kon komen. Heb uw advies geprobeerd met het verkleinen van het lettertype, had dit ook in Google gevonden, maar dat geeft geen soelaas. Nog steeds een witte side bar en taakbalk. Wordt volgens mij veroorzaakt dat ik niet normaal kan opstarten, maar uitsluitend selectief, waardoor er iets niet mee start?? Zoals gezegd zodra ik normaal starten aanklik, gaat op het tweede tabblad automatisch het vinkje bij veilige modus aan. Dit suggereert dat er iets is uitgeschakeld, maar daarvan blijkt niets. Als u normaal starten aanklikt bij Msconfig, springt dan bij u ook het vinkje aan bij veilige modus.?? U start selectief zoals u zei en u heeft geen witte side bar en witte taakbalk.? Het is een mysterie, wie weet hiet een antwoord op, behalve opnieuw installeren, want dat wil ik niet. Met Google kom ik ook niet veel verder ........... Bij voorbaat dank voor alle hulp.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...