Ga naar inhoud

??? Windows op I:??


Aanbevolen berichten

Ik heb net de schijf van mijn pc vervangen, samen met het moederbord. Het moederbord is een GigaByte MA78GM-S2H Harddisk is een 1TB Hitachi SATAII Daarnaast heb ik 2 IDE opticals. Alles wordt herkend maar de harddisk wordt herkend op IDE Controller 2 als master. De 2 opticals op IDE0 als master en slave. IDE controller 1 blijft leeg (?). De SATA schijf is aangesloten op SATAII 0. De installatie van XP ziet ook alles maar maakt de 1e partitie aan als I?? Waar is C, D, E etc gebleven? en hoe kan ik dit aanpassen? eh help?
Link naar reactie
Windows zal eigenlijk altijd zijn installatie plaatsen op de primaire HDD, en zal die normaal gesproken altijd C: noemen. Maar het komt inderdaad wel eens voor dat er een andere driveletter wordt toegewezen. Het is mij niet duidelijk waarom dat gebeurt, want er lijkt eigenlijk geen goede reden voor te zijn. Op zich is het niet beslist nodig om hier iets aan te doen, maar het is met sommige programma's wel eens een probleem. Helaas is het niet zo eenvoudig om de driveletter van de systeem partitie te wijzigen. Windows laat dat gewoon niet toe. Als je beslist een poging wilt wagen, dan kun je op onderstaande link lezen hoe dat zou moeten. Maar als je dat aandurft, dan zou je eigenlijk helemaal geen probleem moeten hebben met het eenvoudige opnieuw installeren van Windows. Grote kans dat op die manier de drive wel op de juiste manier wordt benoemd. Link: http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;EN-US;q223188
Link naar reactie
De reden is dat er andere partities of verwisselbare schijven zijn die de schijfletters al hebben toegewezen gekregen, dit gebeurd niet bij een verse installatie zonder cardreader eraan maar alleen indien er op een schijf waar al een windows staat op een partitie, die partitie wordt verwijderd en er een nieuwe wordt aangemaakt. Na die verwijdering schuiven alle schijfletters een plaatsje naar voren op en krijgt de nieuw aangemaakte de eerstvolgende vrije schijfletter, en daar wordt windows opgezet, gewoon te zien als je die installeert. Gebeurd dus niet "zomaar" en er is een reden voor, de gebruiker.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...