Ga naar inhoud

Beeldscherminstellingen Windows 3.11


Aanbevolen berichten

Goedenavond mensen. Ik heb een klein probleempje. Een neef van me dacht handig te zijn, en wilde mijn pc met windows 3.11 even instellen op een grotere schermresolutie. Nu is dat op zich niet erg, maar sindsdien geeft hij geen beeld meer. Dus het is MS Dos, "win" intypen, startscherm, en het beeld valt uit. Nu heb ik al wel de regel in system.ini weten te vinden waar ik het moet instellen, alleen heb ik geen idee wát die instelling is. Het gaat dus om de [u:f30b7108d6]standaard[/u:f30b7108d6] instelling. Weet iemand de instelling (Resolutie was dacht ik iets van 720x???) Of heeft iemand de standaard system.ini van Windows 3.11 voor mij? Dank[/U]! MVG, Robin P.S.: Ja, ik heb Google al doorgeplozen, voor wie dat wil zeggen!
Link naar reactie
Het is al zo intens lang geleden dat ik met 3.11 speelde, maar ik weet vrijwel zeker dat je vanuit DOS ook de configuratie van Windows kan benaderen [u:a33825076e]zonder[/u:a33825076e] Windows zelf te starten. Dit was dus bedoeld voor dit soort gevallen.... Op die manier was ook een mislukte schermconfiguratie te herstellen. 't Beroerde is alleen dat ik die opdracht niet meer ken. "Win" met een opstartparameter (win /?). Mogelijk weet iemand dit nog?
Link naar reactie
Met behulp van een vriend met DOS-kennis ben ik nu zover dat het probleem is verholpen. Het was heel simpel: DOS opgestart [code:1:5453383e72]C:>edit windows\system.ini[/code:1:5453383e72] Even de regel opgezocht die zorgde voor het beeldsignaal (display.drv), en wat daar achter het =-teken stond hoefde ik slechts te veranderen in "vga.drv" MVG, Robin
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...